Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 12 m/s Ons 28 okt

  • 12 m/s Ons 28 okt

    Publicerad av n på 27 oktober, 1999 vid 22:58

    Skulle vilja reta dem som gett upp för sässongen lite. Två av oss var ute på Baggensfjärden mellan tolv och halv fyra, i eftermiddags, ja fjärden mellan Saltsjöbaden, typ Saltsjö-Boo, och Värmdö.

    Min torris från ’92 har några små hål i sig och dojorna köpta ’87 (lite ballt att ha kundnummer 1) är ju inte värst high-tech, men de fungerar. En huva och ett par gore-tex handskar gjorde susen.

    Vi fick 12m/s första gången vi mätte, så vi blev lite oroliga över att bara tagit med Markus 7.4 och mitt 7.0, men vinden la sig bra mellan 8 och 12. Det var länge sen jag hade ett så härligt pass med sjunollat, o Markus klarade sig som vanligt bra fast han bara börjat i Juli i år.

    Det skulle vart kul att se lite fler ute på vattnet denna soliga dag.

    Niklas

    anonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 oktober, 1999 vid 21:32

    Helt rätt
    Säsongen är definitivt inte slut tvärtom
    Det är nu det verkligt grymma rippet börjar
    November är och har alltid varit helt outstanding

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 november, 1999 vid 21:17

    Fick en heldag idag, från 8:30-15:00 med blandad kompott, 5.0 och 6.0 under hela dagen på Dalarö, hörde även att man seglat 4.7
    på Torö och haft kanon hela dagen. Än är inte säsongen slut, idag var det ju sol och varmt i luften iofs, men även i drickat är det än så länge ingen fara.
    Tur att man kan vara ledig från jobbet en sådan här dag, lider med er som vill
    men inte kan…..
    /Krille

  • robin

    Medlem
    2 november, 1999 vid 22:00

    Vilken dag! Görväln i Sthlm, solsken, tio grader varmt och fullt drag i 5.7:an i byarna. Tyvärr var det extremt byigt, men de flesta körde runt 5.5, utom en som gick ut med NIO kvadrat!!! Fast han var bara ute en kvart. Det börjar bli rätt kallt i vattnet nu, fast det funkar ju uppenbarligen fortfarande.
    Men vintertiden ställer ju till det! Skymning redan klockan fyra. Inte för att jag hade kunnat segla längre iom kylan, men ändå…

    /Robin

  • n

    Medlem
    2 november, 1999 vid 23:23

    Var ute på Värmdös/Ingarös sydligaste punkt; ni vet förbi den där bommen ner på en jävlit fin strand med långgrunt och sandbotten, fin riggyta på gräs..

    Jag hade föreläsning och polaren som skulle testa sin nylagade och superba bräda som Uffe lagat fick inte fatt på de gängade fotstroppsskruvarna och fick till slut låna min större bräda, så vi kom till slut ut strax före klockan ett på eftermiddan. Men 5.3 kvm med den minsta 75-liters-brädan är inte illa!

    Det var ju så himla fint soligt väder, och varmt också. Sista gången frös man om fingrarna när man riggade. Idag fick man ta av sig jackan när man sprang runt och riggade. Och väl ute på vattnet kunde jag våga mig på hopp-gippar och sköna svävande hopp men jag är så jävla dålig på att sätta justa gippar på minstabrädan.

    Sydlig vind är ju HÄRLIG!

    Jag skulle bara bra vilja höra från nån som var på Torö idag. Hur var det?

    Ska man ta och fundera över att ge sig ut på Julafton kanske..

    Niklas

  • robin

    Medlem
    3 november, 1999 vid 16:05

    JAAA!!! Julafton! Tänk om det funkar! Skulle vara kul. Verkar det vara blåsigt då kan vi ju dra ihop folk här på konfen så att alla seglar på samma ställe.

    /Robin

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 november, 1999 vid 22:29

    Some people do work for a living….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 1999 vid 07:15

    oooh, vad mysigt det låter, som en enda stor brädseglande familj.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 november, 1999 vid 16:36

    bäste -n-

    här kan du få höra från någon som var på Torö (även om mina kollegor tror att jag var febersjuk och låg till sängs)

    Morgonen bjöd på rätt mycket on-shore och feta vågor och troligtvis 4,0-4,7 segling. Var ej ute då men nån har berättat, jag kom senare. Vinden vred till väst och det blev REN side-shore med gubbhöga set, 1,5 – 2m. I och med vindvridningen minskade det något till 5,3 men det var så bra att jag skrek. Endast jag och en icke helt okänd filmare på plats (han filmade dock inte).
    Faktum är att TORÖ SPARKADE STJÄRT I TISDAGS!!! Inte speciellt bra hoppförhållanden men vågridningen var med svenska mått mätt gudabenådad. En av årets absolut bästa dagar och bara två seglare där… vad skall bli av den unga generationen??? skolkar ni inte nuförtiden?

    Däremot var där en hel del nybörjarpaddelsurfare som körde i kortärmade våtdräkter???!!! Även om det inte var speciellt kallt i luften 12 grader och knallsol så måste de ha frusit nåt djävulskt i bryten.

    Som alltid då vinden vrider till ren väst över större delen av östersjön så avtog vågorna senare och likaså vinden men jag pruttar av glädje när jag tänker på denna dag! JIIIIIIIIIHHHAAAAAAA!!!!!!!

    Mer vind åt folket!! PS. Det kom en traktor som skulle gräva ännu djupare diken för att stoppa oss från att parkera vid allmänningen. så nu vet ni det!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 12 m/s Ons 28 okt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.