Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 14m2 på snö?

  • stebe

    Medlem
    4 augusti, 2004 vid 06:22

    Tjena, det beror mycket pa vilken typ av sno det ar fragan om.. men jag skulle tippa att hard skarsno funkar bra mellan 4-8m/s och tung, djup blotsno 7-12m/s de andra sno typerna nanstans dar emellan. Jag ar i samma viktklass som dig men jag tror inte din egen vikt har lika stor betydelse pa sno eftersom man inte behover komma upp och plana…

    /cheers

  • mrmille

    Medlem
    14 augusti, 2004 vid 11:02

    skulle säga 3-7m/s om du inte vill dö

  • biorno

    Medlem
    16 augusti, 2004 vid 19:40

    Som sagt snön betyder allt.. är det hård skare så behövs det inte mycket till kite men så fort det blir bra fäste i djup ganska tung snö behövs det mega mycket kite…

  • skutt

    Medlem
    19 augusti, 2004 vid 13:00

    I vintras tror jag att det var jag som körde den minsta kiten det var en 9,5a över det så var nog alla storlekar presenterade mellan 9,5 och 17 + en FS psyco 12,5 och vi överlevde allihop , så det här med att bara köra små kites på snö tycker jag är lite fel det fungerar med det man har allt mellan 6-18 . Sen som sagt beror det på snön och hur mycket lyft man vill ha i hoppen .
    C.C ( Jag glömde den ukrainska foilen den var också med drog mest och hoppade högst i alla vindar liksom anpasningsbar , Helt sjukt )

  • kitesweden

    Medlem
    22 augusti, 2004 vid 19:35

    Jag körde 90% i vintras med min Bronco 14.. klarar upp till 12 m/s med den (väger 80 kg)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    25 augusti, 2004 vid 13:17

    Svar till:


    Undrar om någon vet i vilka vindar det funkar att köra en 14m2 drake på snö? Jag väger 72kg…

    [/ QUOTE ]

    ca ~3-4ms och övre gräns några ms lägre än på vatten. Sen tror jag att man ska undvika väldigt hård vind på snö (såvida man inte har 1 meter nysnö såklart!). Även om man har mindre drake så hoppar ju dessa väldigt högt i hård vind och om man inte är 100 på hopptekniken så…

  • mrmille

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 17:40

    Mohaha, du skulle prova på grus då 😛

  • kitesweden

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 20:38

    Man kan köra i samma vindhastigheter på snö som vatten, MEN man bör vara rätt rutinerad….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 14m2 på snö?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.