Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 15m2 kompletera med storlek?

  • 15m2 kompletera med storlek?

    Publicerad av curry på 19 december, 2003 vid 23:18

    Funderar på att skaffa en till kite, jag har alltså en 15 Fuel. tänkte skaffa mig en mindre som jag kan ha nu i vinter..jag funderar på en OR bronco 9m2, men jag vet inte riktigt..vad säger ni? blir det för stort “gap”?
    den draken verkar iaf jäklit bra..
    någon som har något att säga om den?

    cheers
    Jepp

    patrikol svarade 20 år, 4 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • nilsson

    Medlem
    20 december, 2003 vid 09:29

    Inga problem med skillnaden!

  • patrikol

    Medlem
    20 december, 2003 vid 10:16

    Har 14 och 9 funkar utmärkt.

  • sidpiraya

    Medlem
    20 december, 2003 vid 10:20

    nja borde funka rätt bra, men OR 9:an kör du med ganska tidigt för att vara en 9:a samt blir överriggade tidigt, och fuel 15 kan man hålla rätt länge, så jag tror du kommer kunna köra mer med optimal storlek för vinden men du kommer nog inte tjäna jätte många m/s i det övre registret..
    Snacka med Melker , han har kört riktigt mycket med OR 9:an..

  • melker

    Medlem
    20 december, 2003 vid 12:08

    OR Bronco 9 och 15 Fuel är vad jag ska ha med mig ut på resande fot under våren och det funkar skit bra. 15 kan du hålla länge o 9an planar tidigt Har kört den från 8 – 17 m/s ungefär. En bra kombination som jag varmt rekomenderar !!

  • curry

    Medlem
    20 december, 2003 vid 14:56

    trevligt

  • kitelife

    Medlem
    24 december, 2003 vid 22:22

    Själv har jag kört 15 och 11 hela denna sessongen, och vatt tvungen och ta upp 9 typ 3 ggr. men i själva verket håller jag 9;an typ kanske 3 ms längre än 11 så det är inte mycket mening…

    Till kommande sesson blir 11 det minsta jag kommer och ha för 04 kitesen kan man hålla ännu längre ; )

    OR 9 ska ifs ha lite mer bottendrag än fuel 9 så den funkar nog somm kompliment oxå…

    //Pan

  • curry

    Medlem
    28 december, 2003 vid 18:01

    eller kanske en North Toro Deux 10m2..eller en Nais V4 10m2..eller en Takoon wook deux 10 m2, eller en takoon scoop troi 11m2…vafan?
    det går inte o bestämma sig. ge ett bra förslag på någon kite som skulle kunna passa (förutom en SS11’a)?

  • patrikol

    Medlem
    28 december, 2003 vid 21:22

    JAg själv kör med Cabrinha CO2 9a och Aero II 14 det funkar utmärkt har även provat OR Bronco 9 en jävligt skön kite.
    Tror inte du blir besviken med någon av dom.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies 15m2 kompletera med storlek?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.