Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 18m/s på torsdag, 12 på tisdag

  • 18m/s på torsdag, 12 på tisdag

    Publicerad av ola-h på 24 augusti, 2006 vid 20:55

    Windgurus prognos för Varberg visar just nu 18m/s på torsdag, 12 på tisdag. Bara som info, alltså.

    ola-h svarade 17 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • kinetic

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 20:57

    Japp det ser lovande ut, får väl rigga 7.6 för o va på den säkra sidan ändå 😀

  • ola-h

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 21:12

    Fan, tyvärr är jag i Guincho på torsdag….men där visar ju progonsen 2,8m swell och 12-13m sidvind, så det kanske blir bra det med…

  • surfmeister

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 21:36

    Och precis när man har packat bilen, tryckt i sig nåt kilo pasta, gjort sina obligatoriska böner och lovat tjejen 3 timmars massage för att hon tillåter dig att surfa då svärföräldrarna är på besök, då ändras prognosen till ostlig riktning 2m/s……….

    Herregud, ska man behöva utvandra för att få lite vind……..Guincho kanske?

  • lars_k

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 05:10

    Jaha. Den prognosen försvann ju rätt snabbt… 😛
    Men nåt är på gång nästa vecka. Kanske.

  • dr-masse

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 06:47

    Om det där var ett sätt att tala om att du skall åka till Guincho och segla 3 meters swell i 12 sekundmeters sidvind så tycker jag att det var väldigt, väldigt… ja, ähum… nedrigt gjort. Så det så.

    Under sådana här monumentala vindhål i surfsäsongen måste man väga sina inlägg mot vindsurfkontoristernas potentiella mentala kollaps.

    Jag säger som de sa i Hill Street – “Hey, hey, hey! Let’s be careful out there!”.

    Guincho. Oj!, jag längtar redan till nästa år. Då åker vi dit igen!

  • surfjohan

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:23
    surfmeister wrote:
    Och precis när man har packat bilen, tryckt i sig nåt kilo pasta, gjort sina obligatoriska böner och lovat tjejen 3 timmars massage för att hon tillåter dig att surfa då svärföräldrarna är på besök, då ändras prognosen till ostlig riktning 2m/s……….

    Herregud, ska man behöva utvandra för att få lite vind……..Guincho kanske?

    HAHA! I hear you dude! Det där stämde in så jävla bra på mig!

  • emil_h

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:26

    Mmmm, klart starka vindtendenser! Borde bli någon bra dag, tycker man…

  • manno

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 07:41

    Ja för fan! Tror prognosen är väldigt osäker men ostadigt är det och det brukar ju kunna ge vind (oftast mitt i natten). Dessutom måste vågperioden upp lite i Guincho för att det ska bli bra MOHAHHA (jag vill också åka doh!)

  • jalla

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 08:58

    Ser bättre ut än på länge!!!!!!!!!

  • hakuna

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 11:16

    Windguru svänger ju värre än Jerry Williams nu!
    14 ost i morse och nu 9 sydväst…

  • ola-h

    Medlem
    26 augusti, 2006 vid 17:48
    manno wrote:
    Dessutom måste vågperioden upp lite i Guincho för att det ska bli bra MOHAHHA (jag vill också åka doh!)

    OK, du menar som nuvarande prognos för fredagen (2.3m, 12s perioder). Det verkar som ett riktigt svall är på G och det kan bli klassiskt, om vinden spelar med.

    Dr. Masse: Nej det var inte för att retas, men Guincho kan nog slå de flesta Sverigespotsen med nuvarande prognos. Kan bli masthögt, till och med. Svårt att välja prylar att plocka in bland de fåtal kilo man får ta med. Skulle gärna ta med nya EVO 62:an om det blir vind. Skulle också gärna ha 80:an om det blir grymma vågor och mycket knappt med vind. Dock får det nog bli EVO 70:an som vanligt och 5.3-4.5-4.0.

  • manno

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 12:50
    Ola H. wrote:
    manno wrote:
    Dessutom måste vågperioden upp lite i Guincho för att det ska bli bra MOHAHHA (jag vill också åka doh!)

    OK, du menar som nuvarande prognos för fredagen (2.3m, 12s perioder). Det verkar som ett riktigt svall är på G och det kan bli klassiskt, om vinden spelar med.

    Nej då är det vindstilla, tyvärr

  • ola-h

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 17:26
    manno wrote:
    Ola H. wrote:
    manno wrote:
    Dessutom måste vågperioden upp lite i Guincho för att det ska bli bra MOHAHHA (jag vill också åka doh!)

    OK, du menar som nuvarande prognos för fredagen (2.3m, 12s perioder). Det verkar som ett riktigt svall är på G och det kan bli klassiskt, om vinden spelar med.

    Nej då är det vindstilla, tyvärr

    Ja, de har dragit ned vindprognosen lite…. Kan bli lite jobbigt med 5m/s och 2m shorebreak. I Guincho är det ju liksom inte bara att glida ut med strömmen genom kanalen och tajma setten som på Hookipa. Utan planing är man oftast rökt i Guincho.

    Hmm, vi får se hur prognoserna utvecklar sig. Kanske får det bli en stor bräda som åker med.

  • splifboy

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 17:51

    Av intresse, hur tar du dig till Guincho? Flyg? bil?
    /mvh
    Kristofer

  • manno

    Medlem
    27 augusti, 2006 vid 18:19
    Ola H. wrote:
    Ja, de har dragit ned vindprognosen lite…. Kan bli lite jobbigt med 5m/s och 2m shorebreak. I Guincho är det ju liksom inte bara att glida ut med strömmen genom kanalen och tajma setten som på Hookipa. Utan planing är man oftast rökt i Guincho.

    Hmm, vi får se hur prognoserna utvecklar sig. Kanske får det bli en stor bräda som åker med.

    Spana in den långa gubben Fonseca, han kör en aero och ett gaastra 8.5, tydligen han som vindsurfar mest i hela portugal!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 18m/s på torsdag, 12 på tisdag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.