• 19 grader!

    Publicerad av jps på 4 maj, 2006 vid 17:57

    Var ute och lättvindsseglade lite idag. 19 grader varmt och strålande sol. Körde i alla fall med 5/3 + huva + handskar o Atan 7mm…

    Varmt som tusan blev det (fast hyggligt svalt och skönt om man badade lite :)). När (vatten och lufttemp) kastar ni bort extraprylar som huva och handskar?

    mr_johan svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • yfo

    Medlem
    4 maj, 2006 vid 18:02

    Äger inte ens huva å handskar ;D

  • donpedro

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 06:29

    När (vatten och lufttemp) kastar ni bort extraprylar som huva och handskar?

    när det inte behövs längre! De e ju bara att känna efter. Jag körde iaf utan handskar en stund i söndags funkar aldeles utmärkt, men de blir lite kylit i topparna efter en stund.

  • wiseguy

    Medlem
    5 maj, 2006 vid 15:25
    JPS wrote:
    Var ute och lättvindsseglade lite idag. 19 grader varmt och strålande sol. Körde i alla fall med 5/3 + huva + handskar o Atan 7mm…

    Varmt som tusan blev det (fast hyggligt svalt och skönt om man badade lite :)). När (vatten och lufttemp) kastar ni bort extraprylar som huva och handskar?
    10/10 ungefär 😀

  • Oregistrerad

    Gäst
    6 maj, 2006 vid 15:34

    I söder var det 27 grader

  • fastforward

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 16:27

    Jag var och lättvindssurfade nu igår lördag i Näsby Park – dåligt med vind, det var mest för att blöta ner prylarna. Körde med huva, handskar och skor och fick nästan värmeslag. Handskarna åkte efter 2 minuter och jag var sugen att kasta huvan också om det inte var för kallchocken man får då man trillar i.

  • tubert

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 18:06

    Jag surfade i Näsby Park idag, dräkt och skor men ingen huva – inga problem.

  • mr_johan

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 18:34

    kanske lite off topic men wakeboard ute vid hallandsväderö igår med semidry 6mm, neo strumpor och hanskar men ingen huva va inga problem och särskilt semidry va inte dräkten, det forsade mellan armarna och dragkedjan.

  • fastforward

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 21:25
    mr_johan wrote:
    kanske lite off topic men wakeboard ute vid hallandsväderö igår med semidry 6mm, neo strumpor och hanskar men ingen huva va inga problem och särskilt semidry va inte dräkten, det forsade mellan armarna och dragkedjan.
    Vilket märke på våtdräkt? Min nyinköpta ProLimit Assault 5/3 var mer som en torrdräkt – kalsingarna var nästan torra när jag klev upp. Så tummen upp för den. Kan dock bli för varm i sommar…
  • mr_johan

    Medlem
    7 maj, 2006 vid 22:02
    fastforward wrote:
    mr_johan wrote:
    kanske lite off topic men wakeboard ute vid hallandsväderö igår med semidry 6mm, neo strumpor och hanskar men ingen huva va inga problem och särskilt semidry va inte dräkten, det forsade mellan armarna och dragkedjan.
    Vilket märke på våtdräkt? Min nyinköpta ProLimit Assault 5/3 var mer som en torrdräkt – kalsingarna var nästan torra när jag klev upp. Så tummen upp för den. Kan dock bli för varm i sommar…

    det va nån gammal sak, en kite dräkt. lånade den av en polare, min vanliga 5mm är också nästan helt tät, man måste nästan öppna upp i halsen för att släppa in vatten annars blir det vakumförpackning när man kommer ner i vattnet och den hade garanterat vatt varmare.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.