Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2 st utrustningar på/i en S2 Avant?

  • styret

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 13:31

    polisen har nog inget att säja. har du det bara ordentligt surrat så får du lasta hur högt som helst. eller typ 60 meter. sen måste du ha flygtillstånd.

    vilken film är det då folket på filmen säjer typ
    “We got pulled over by the cops. they thougt we had to much stuff on our roof. Do you think we got to much stuff?” då zoomar kameran ut och så har dom typ 4 truippelbagar och hr mycket annat junk som helst på typ en liten Panda.

    poppos packning är fan respekt.

  • philippos

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 14:25

    Ha ha haa …så där mycket prylar äger vi (jag å gurra) inte änns tillsammans. Hur många var ni som åkte ner?

  • joce

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 14:35

    Fast det burkar väl finnas en begränsning i vilken vikt man får surra på taket… Har för mig att det var runt 35-40 kg på en Toyota Camry. Misstänker att Poppo passerade det med råge=)

    Joce

  • philippos

    Medlem
    8 februari, 2005 vid 14:35

    Känner igen det klippet. Tror att det är “polakow – about time”. Fet film i övrigt dessutom! Gillar kommentaren “I’ve been pretty much paid to do something that I would have done anyway. So I guess you could say that I’m pretty stoked!”.

  • poppo

    Medlem
    10 december, 2011 vid 08:57

    Såg denna på boardseekermag nyss:
    9061.jpg

  • kinetic

    Medlem
    10 december, 2011 vid 09:20

    Mellan 75-100kg är max tillåten taklast generellt. Nackdelen med att lasta på taket är den kraftigt ökade bränsleförbrukningen…Själv har jag en gammal Passat -96 som surfbil, o i den får jag in 3 brädor (268,245,230), 6 segel (från 7.9 ner till 5.2), 4 master, 3 bommar samt några våtdräkter o annat “smått o gott”, men då är den oxå fullpackad “lagligt”, dvs man har fortfarande relativt fri sikt genom passagerar-sidorutan, har man ingen sikt där så kan man få böter om det vill sig illa….

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2 st utrustningar på/i en S2 Avant?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.