Senaste nytt Forums Övriga Off Topic 20 kilo…??

  • 20 kilo…??

    Publicerad av dmp på 30 december, 2003 vid 15:34

    Det har just slått mig att det e helt omöjligt att packa sin kite utrustning o dom nödvändigaste kläderna under 20 kilo… hur petiga brukar dom va… kan man få igenom 3-4 kilos övervikt måntro??

    niklas82 svarade 20 år, 3 månader sedan 13 Medlemmar · 55 Svar
  • 55 Svar
  • zoolander

    Medlem
    30 december, 2003 vid 15:50

    dom brukar va ganska petiga om planet är fullt! annars e det lugnt.. sen blir det ju ganska dyrt per kilo övervikt..

    eftersom du och pan är två tångräkor på 60 kg tillsammans så borde ni ju få ta med er mer!

  • dmp

    Medlem
    30 december, 2003 vid 16:48

    hmm.. man kanske kan ställa sig själv på vågen och åka som bagage i lastutrymmet.. o sätta sin kiteutrustning i flygstolen.. hmmm confused.gif tongue.gif

  • eddie

    Medlem
    30 december, 2003 vid 17:15

    Det finns olika sätt… Har man en jäkla massa grejor så kan man skicka grejorna ett par dagar i förväg. Det kallas non-ackomaigned(?) goods. Bra mycket billigare än att betala övervikt. Det skall också gå att köpa en biljett där man t ex får ta med sig 20 kg extra. Vet inte vad det kostar, men min förra arbetsgivare gjorde det på våra biljetter. Ett annat bra trick är att utnyttja handbagaget till max. Se bara till att inte väskan (-orna) är allt för stor, sedan packar du alla as-tunga grejor i den. Ibland är de ju jäkligt kinkiga och vill tom väga handbagaget, så det kan vara värt att gömma den vid incheckningen.

  • eddie

    Medlem
    30 december, 2003 vid 17:19

    Glömde:
    3-4 kg är de aldrig hårda på. Det gäller bara att se jävligt ömklig ut om de börjar att gnälla.
    Dessutom så vet jag att typ Lufthansa inte väger “sportutrustning”. Det kan ju vara värt att ringa och kolla innan. Golfbagar t ex brukar man lämna in vid en specialdisk. Så ett jävligt billigt sätt är ju att köpa en gammal golfbag med resefodral, sedan får du in hela kite-utrustningen utom brädan, helt gratis. I din tomma golfbag!
    Smart va?
    /Nöjd Eddie

  • zoolander

    Medlem
    30 december, 2003 vid 17:33

    man brukar få ha 7 kilo handbagage.. så du kan ju ta med pontus som ditt handbagage sen kan ni jö leka att ert stash e pontus!
    //smart johan

  • patrikol

    Medlem
    30 december, 2003 vid 22:05

    Ha Ha golfbag ja det måste ju vara klockrent! Men då får man väl köpa rutiga byxor och Toffsar på skorna! grin.gif grin.gif

  • wind_freak

    Medlem
    30 december, 2003 vid 22:11

    Golfbag är KLOCKRENT sen ska man bara komma med kiteboarden i andra handen så undrar nog alla på flygplatsen vad man håller på med.

    Men jag har för mig att jag har hört om golfbagen tidigre så det stämmer nog (inga garantier)

  • eddie

    Medlem
    31 december, 2003 vid 01:08

    *ler*
    Vadå stämmer nog… klart att det stämmer. Men det kan variera från flygbolag till flygbolag.
    Bara att ringa och kolla i förväg vad de har för regler.

  • lafleur

    Medlem
    31 december, 2003 vid 09:14

    Min utrustning väger 17kg.
    En SS Fuel 15m2, Naish ARX 9,5m2, SS 134,flyväst, våtdräkt, sele, pump..

    Så det går! Annars som några sa tidigare, ta det tunga i handbagaget det brukar de aldrig väga.. bara väskan inte är för stor.

  • hengo

    Medlem
    31 december, 2003 vid 16:00

    Svar till:


    Det har just slått mig att det e helt omöjligt att packa sin kite utrustning o dom nödvändigaste kläderna under 20 kilo… hur petiga brukar dom va… kan man få igenom 3-4 kilos övervikt måntro??

    [/ QUOTE ]
    det samma slog mig… överivikten kostar typ 300nånting per KG, helt sjukt..
    tur att våra boardbags e rymliga iaf smile.gif
    gearbag.jpg

  • zoolander

    Medlem
    1 januari, 2004 vid 18:41

    va söt du en hengo.. du ser ju ut som en lite flicka!

  • wind_freak

    Medlem
    1 januari, 2004 vid 20:40

    jo flickor brukar ju va söta

  • hengo

    Medlem
    2 januari, 2004 vid 02:48

    tack pojkar laugh.gif

    puzz på rumpan wink.gif wink.gif

  • niklas82

    Medlem
    3 januari, 2004 vid 00:39

    hihi jag såg först inte den lille kraken i väskan haha

  • dmp

    Medlem
    6 januari, 2004 vid 02:44

    flyget löste sig rätt bra… vi lyckades smussla igenom ca 50 kilos övervikt… fick betala för fem… =) allt hänger på vem som sitter i disken o hur många som ska me på planet..

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic 20 kilo…??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.