Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2008-12-33 Dagens surf i Nyhamnsläge

  • 2008-12-33 Dagens surf i Nyhamnsläge

    Publicerad av aronh på 22 december, 2008 vid 18:52

    När det väl dyker upp en prognos, efter en månads vindtorka, känner jag att jag börjar bli förkyld. Av andras och egen erfarenhet har vi fått lära att vind kommer inte utan anledning. Jag drog slutsatsen att det var min tur att bjuda på vind. Mycket riktigt. I lördags kännde jag mig allt för dålig för att ge mig ut i regnet.

    Kanske, kanske skulle jag bli bättre till måndagen (idag). I söndags kännde jag mig fortfarande för sjuk för vintersurf. Surf var inte ens värt att ens tänka på. Idag vaknar jag till hård västlig vind. Från sovrumsfönstret ser jag stora våger rulla in med mycket platt vatten mellan. Men det var bara att försöka göra så mycket annat som möjligt för att glömma de fina förhållandena. Men det är svårt när man har havsutsigt från vardagsrummet.

    Jag ställer mig och lagar en jul-lasagne. Klockan är 14.00 tar jag ut den från ungnen. Jag går och kollar in förhållandena. Vinden har vridit upp mot nordnordväst. Vrid mot nord betyder sideshore på hemmaspotet. Det går inte att hålla emot. Jag slänger på mig neoprenet och samlar ihop grejerna. Tar det under armen och springer ut på norr. Det hade inte vridit så mycket jag hoppats men det var åtminstånde mellan crosson och sideshore. Såg fint ut.
    Dessutom var det sol, varmt och jag fick med mig storasyster som fick agera fotograf.

    Jag slänger upp några här.

    aronh svarade 15 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • aronh

    Medlem
    22 december, 2008 vid 18:57

    ett till tio

  • aronh

    Medlem
    22 december, 2008 vid 19:02

    resten

  • zoffe

    Medlem
    23 december, 2008 vid 12:17

    Så bra utt,man blir rigtigt sugen,snygga foto från sin egen hemma plan.
    Mvh Norens Cykel Höganäs.

  • perkele

    Medlem
    24 december, 2008 vid 08:27

    Håller med, känns som man kör över ån efter vatten ibland. – När man drar till andra sidan viken menar jag. fin fina bilder, go jul.

    T

  • oldschool

    Medlem
    26 december, 2008 vid 19:07

    Hmm….den 33 december…. 🙂

  • aronh

    Medlem
    26 december, 2008 vid 20:10

    Det blev visst lite fel.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 2008-12-33 Dagens surf i Nyhamnsläge

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.