Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 200ade tråden om Dakine CWM?!

  • 200ade tråden om Dakine CWM?!

    Publicerad av anders_hoffman på 8 december, 2005 vid 13:17

    Tänkte bara lägga in en parantes till er som är sura över att tillverkningen lagts ner.. Antingen är det bara ett rykte eller så har Dakine dragit igång tillverkningen igen… Beställde nämligen ett par Large (mest eftertraktade storleken?) från Windance för 1,5 veckor sedan… Kom idag, och har betalat ynka 327 kronor inklusive frakt! Slapp naturligtvis tullen.. Betalningen sköttes enkelt via deras betalningssystem, inga problem alls…

    Så ni som tvekar eller har gett upp hoppet, in på Windance och lägg er beställning idag.

    Mina ser dock inte exakt ut som på bilden, märket på handledsstrappen är annorlunda, så kanske har jag fått nån andra upplaga eller nåt…
    DK_CWM.jpg

    andreaso svarade 18 år, 5 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • Knatte

    Gäst
    8 december, 2005 vid 16:58

    De skall sluta tillverka handskarna 2006. Men när 2006 inträffar, vet jag inte?
    De kanske kör denna vintern också smile.gif

  • naish

    Medlem
    8 december, 2005 vid 17:22

    Jag har haft dom handskarna i 1 år nu och är faktiskt inte speciellt nöjd. Vet inte om det är jag som är väldigt kall av mig ,men jag fryser duktigt mycket om händerna när jag har dom handskarna på mig. Alla andra verkar vara super nöjda med handskarna så förmodligen är det fel på mig cool.gif

  • el_duderino

    Medlem
    8 december, 2005 vid 17:38

    Istämmer, diggade handskarna jag köpte förra året men de jag kört med i år har jag inte varit imponerad av!
    Tror dock snarare det är vi som frusit röven av oss så många gånger och helt enkel blivit lite känsliga! smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 december, 2005 vid 17:54

    och jag får faktiskt kramp av dem…. fast de är ändå de klart bästa handskarna jag testat

  • babilidoo

    Medlem
    8 december, 2005 vid 18:37

    Förra året svettades mina händer i handskarna. Nu fryser jag skiten av händerna. Verkar som om handskarna har någon begränsad varaktighet?

  • el_duderino

    Medlem
    8 december, 2005 vid 20:24

    Begränsad varagtighet har dom definitivt,
    jag fick byta mina efter en vintersäsongs användning pga hål!

  • lars_e

    Medlem
    9 december, 2005 vid 21:51

    För mig, en söm/limning som öppnade sig vid fingertopparna på ena handsken, efter 3 gångers användning. Det kan jag nog laga lätt men ändå. Tycker inte heller de är jätta varma men klart bästa gällande kramp, av de jag testat.

  • tdk

    Medlem
    9 december, 2005 vid 22:27

    Jag har precis beställt ett par.. Lovar att skriva vad jag tycker när jag testat dom! Mailade även till säljaren om den lilla detaljen om att det vore bra om dom skickade paketet som gåva, och det var inga problem! Sådant gillar vi!! grin.gif

  • dude

    Medlem
    10 december, 2005 vid 21:33

    Tjena Naish

    Jag körde vintersässongen med dem förra vintern, nov – jan. Först hade jag L, XL och sist M. M funkar bäst för mig som ändå har lite störra händer än genomsnittet eller vad man nu ska säga.

    Först och främst är det viktigt att ha rätt storlek längdmässigt. Fingrarna ska gå längst fram i vanten så att böjen kommer där du håller bommen med fingrarna. För långa vantar så får du ett veck på insidan av handen som kan ge kramp.

    Breddmässigt vill du ha en vante som sitter tillräckligt tajt på handen så att den inte vrider sig på handen i manövrar. I vatten blir ju som bekant neopren större, vilket ovansidan av vanten består av. Man vill dock inte ha en vante som är så tajt så att man får direkt kramp av.

    Kontentan av det hela är att jag skulle rekommendera storleken Small till de som har normalstora händer, XS till de med små händer, M till lite större händer än normalt, L till dig som har både kraftiga och “längre” händer, och sen finns ju även en XL för jag vet inte vem… I och försig har jag polare som det jämförelsevis funkar att köra en storlek större för så det går att gå upp en storlek om man är kinkig på att det sitter för tajt.

    Lycka till!

    /Niklas

  • andreaso

    Medlem
    11 december, 2005 vid 15:09

    Jag säljer ett helt oanvänt par – med klistermärken och allt – storlek L (köpte M och L, behåller M för mig själv).

    Pris 300 spänn.
    Jag bor i Lund, pallar inte posta dem någonstans utan någon köpsugen skåning får komma hem till mig och hämta dem istället.

    Mvh

    Andreas Olsson
    0708-392974

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 200ade tråden om Dakine CWM?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.