Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen 2010 Ford Transit Connect: Erfarenhet?

  • 2010 Ford Transit Connect: Erfarenhet?

    Publicerad av arnout på 25 november, 2009 vid 22:00

    Här i USA kommer Ford nu entligen med en mer smidigare buss än sina econolines (aka porrslott on wheels…) nämligen den Ford Transit Connect (http://www.fordvehicles.com/transitconnect/).

    Jag är intresserat i den, men eftersom den är ny i USA och modellen har funnits mycket länge i EU/Sverige, så skulle jag gärna vill höra er erfarenhet om bilen.

    I USA kommer den endast att finas i lång axelavstånd och högt tak (vilket är ju bra) och endast med 2.0L bensin motor (vilket är skit, eftersom diesel hadde varit mera ekonomiskt, men US o diesel är som eld o vatten…).

    Sedan kommer den att finns i 2 varianter: skåp (2 sätte) eller person (4:a eller 5 sätte). Eftersom jag har fru och 2 barn är 5 sätteren den ända modellen jag är intresserat i, särskild eftersom den har bra mycket mer extra “creature comforts” som farthållare, A-C, CD, MP3, central lås, etc etc.

    Min idee är att montera ur 5:e sätte så att segel, mast o boom få plats på längden där, och att ha mina bägge brädor mot taket med nosen i facket ovanför framrutan och “fins up”.

    surfslusken svarade 14 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • sebbe87

    Medlem
    21 januari, 2010 vid 20:11

    Tyvärr har jag inte kört Ford Transit 2010, men däremot har vi en 07 på jobbet diesel 2.5 liters.

    Den går som bara den.Vi ska byta ut den i mars mot en 2010 vilket ska bli spännande.

  • surfslusken

    Medlem
    9 februari, 2010 vid 15:43

    Köpte en Connect 1,8 TDCi(långa, höga modellen) till firman för 3 år sen (-07a) och är nu ca 7000mil senare fortfarande riktigt nöjd. Kvalitetskänslan e ju inte som tex VW, men finns ju ingen konkurrent för samma pengar här i sverige iaf. Storleken är precis lagom för surf. Nu när brädorna har blivit så korta går dom i i skåpet o så går de fint o kvarta i den me (ja e 1,87). Helt enkelt mest bil för pengarna i klassen, här i sverige iaf.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen 2010 Ford Transit Connect: Erfarenhet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.