• 3.0 segel?

Publicerad av niklas_s på 2 mars, 2004 vid 22:37

finns de å få tag i i sverige igentligen om man inte köper
    de nytt? har planer på pozo resa till sommarn nämligen å
    kommer ju inte använda de seglet när ja kommer hem igen.
    borde man köpa/hyra ett sådant segel där nere eller? man
    lär ju inte få sålt de när man kommer hem häller. vad göra?

endy svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • semivaken

Medlem
    3 mars, 2004 vid 00:34

köp du ett där nere så kan jag köpa det när du kommer hem… =) hade behövt ett idag(igår).
    Och det är ändå andra dagen som jag kunde använt det och fler lär det bli =)…
    Synd bara att man åker dit på en mast till. Om nu inte någon har hittat en 3,0-3,4 som funkar med 400 mast hehe..

• adde

Medlem
    3 mars, 2004 vid 08:11

Jag tycker du skall satsa på att ha ett bra litet segel, typ 3.7 och en BRA 370 mast. Men det beror såklart på vilka dina övriga segel är. 3.7, 4.2 och 5.0 borde du klara dig på i Pozo. 2001 hade jag med mig 3.7, 4.4, 5.0 och 5.7. 3.7 på 400 funkade inte i mer vind än 4.4 eftersom det blev styvt som attans. Satsa hellre på rätt mast till ditt minsta segel.

3.5, 4.0, 4.7 och 5.3 och en 370 och en 400 mast kanske vore något?

Vilka andra segel har du/vill du ha?

/adde

• niklas_s

Medlem
    3 mars, 2004 vid 20:55

tjena. ja har en viper wave 100 380 mast. å har nu 5.0 som minst men kommer köpa ett 4.2 också. men om man kör 3.5 så funkar väl de på en 3.80 mast? en 3.5a kan man ju faktiskt behålla här hemma i sverige me med mina 60 kilon. gäller bara att få tag på en. inte så kul å åka ner dit å inte hitta segel. ja får la lägga upp en köpesannons.

• adde

Medlem
    4 mars, 2004 vid 07:42

Kolla denna länk

Annons på windsurferen.dk

Ett segel kring 3.5/3.7 har du helt klart användning för hemma i svedala. Och ett evt. 4.2 segel lär gå att rigga på 380 masten. Kung!

/adde

• endy

Medlem
    4 mars, 2004 vid 07:46

Mitt superstar 4,2 går perfekt på en 380 mast, det är rekommenderad mast!
    Det vore perfekt till din Northmast, hör av dig om du är intresserad andreas.sunden@home.se seglet är i NYskick användt 7ggr

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.