Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 3 eller 5 strutar?

  • roland

    Medlem
    27 december, 2010 vid 22:26

    inte för att prata om ett märke hela tiden men rrd obsession den e snabb med stor LE!!
    men smart drag bestäm dig först om hur många strutar du ska ha sen köp bara!! prova inte…..

    om man ska lista ordningen för mig och borde vara för alla andra som inte e idioter
    1) Handling/känsla
    2) Kvalitet
    3)Pris
    4)Tillbehör/Bom..väska pump
    5)utseende
    6)Om någon snygg kille rippar på den

    Struttarna kommer inte ens med på listan…

  • milkman

    Medlem
    27 december, 2010 vid 22:45

    haha.. Jo, foils! Numera nästan som en bra kite, men jag tycker det är mycket bekvämare på fjället och i djup snö 🙂

  • milkman

    Medlem
    27 december, 2010 vid 22:48
    Rydstrom;643050 wrote:
    Skulle man inte kunna tillverka en kite som är helt uppblåsbar,lite som en luftmadrass, på så sätt kan den bli tunn och stabil…?

    haha.. Jo, foils! Numera nästan som en bra kite. Men avsaknaden av struttar gör dom inte bättre än vanliga kites så det är nog svårt att relatera det det. Jag tycker de är mycket bekvämare på fjället och i djup snö. 🙂

    Det kan vara värt att påminna om att en kite inte är en vinge. Är man ute efter grunt tex så liknar det mer ett segel och då kan man gärna jämföra struttar med lattor.

  • pjoter

    Medlem
    28 december, 2010 vid 08:07

    Roland, samma med Caution mayhem, rätt kraftig LE och lågt AR tal, ändå som en bålgeting i luften. Som sagt, det är mkt mer än en parameter som avgör kiten.

    Milkman, hahaha, tala för dina egna foils. 😉 Tror dock inte det var riktigt så Rydström tänkte, en foil kräver ju en massa bridlar för att hålla formen, det egna övertrycket gör inte så mkt för formen i stort. Skulle du ha en 2cm hög kite med rejält övertryck så skulle ju den hålla formen även utan bridlar. Vet inte hur man får det hållbart och hur det skulle funka, men intressant tanke att testa iaf. 🙂

  • ewald

    Medlem
    29 december, 2010 vid 10:31

    Peter Lynn bygger foils utan bridlar
    [IMG]http://www.extremekites.com.au/forums/download/file.php?id=6199&t=1[/IMG]

  • ewald

    Medlem
    30 december, 2010 vid 12:18

    Hallå tråden får inte sluta med en bild på en Peter Lynn drake. Kom igen och skriv nåt.
    Jag har en polare som kört med trasig mitt-strutt hela sommaren, funkade finfint och han “märkte ingen skillnad”.

  • acemattias

    Medlem
    30 december, 2010 vid 14:00

    Har ocksa kort med struttpunka utan problem
    Om det gar bra eller inte beror pa vilken strutt som ar kass, de narmast vingspetsarna ar viktigast.

  • pripps

    Medlem
    30 december, 2010 vid 14:38
    Ewald;643209 wrote:
    Hallå tråden får inte sluta med en bild på en Peter Lynn drake. Kom igen och skriv nåt.
    Jag har en polare som kört med trasig mitt-strutt hela sommaren, funkade finfint och han “märkte ingen skillnad”.

    North rebel tog ju bort en 2009 och satte tillbaks 2010

  • acemattias

    Medlem
    30 december, 2010 vid 16:51

    Sag i RPM traden att 11an kommer med split strut, vad ar det, nar den inte ar helt fastsydd i LE eller?

  • pjoter

    Medlem
    1 januari, 2011 vid 00:55

    Splitstrut betyder att strutten är en del av duken, dvs den ligger inte löst under fastsydd med en söm utan sitter fastsydd mer på sidorna av strutten. Inget revolutionerande precis. Hade det på min SS fuel -04 (kom -04 med buller och bång 🙂 ). Sas vara jättebra och den kiten var grym så de hade kanske rätt. 🙂

    Va e de för fel på PL kites? aldrig fått provat nån men tror inte de är sämre än nån annan, bara annorlunda.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing 3 eller 5 strutar?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.