Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3,5 i 6 timmar!

  • 3,5 i 6 timmar!

    Publicerad av mag på 5 oktober, 2008 vid 13:15

    Jepp,
    Idag levererade Halmstad grymme vind och vågor av utländsk klass. Helt slut efter 4 timmar på vattnet, blåste 3,5 fram till kl 13 idag och vi var ett gäng ute redan kl 07.30. Vanligtvis vrider det av åt fel håll men idag bara höll det och höll i. Det gjorde vi som seglade också, för liv och leverne.

    Mycket bättre än så här blir det i alla fall inte här hemma, tack för det Televerket. Nu känns det bara så rätt att man tog sitt pick och pack och flytade hit igen.

    Årets 3:e bästa dag!
    /Magnus

    tompasurfer svarade 15 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • electric

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 13:53

    @Mag 505285 wrote:

    Idag levererade Halmstad grymme vind och vågor av utländsk klass.

    Grattis! Jag antar att det var Vilshärad som gällde. Kollade i förmiddags via Strandgårdens webcam http://strandgarden.dyndns.org/jpg/image.jpg när ni launchade. Jag ska maila dem och be dem att inför nästa gång det går av rikta kameran mer utåt så att det också går att kolla när ni rippar …

  • imported_borje

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 15:51

    Tack för länken ovan, visste jag inte om.

    Ja idag var det helt galet. Jag räknade till 40 segel, men det var nog fler.

    Magnus, jag önskade att jag också hade ett 3.5, nu är mina händer ej vackra 🙂

  • tompasurfer

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:09

    @Mag 505285 wrote:

    Jepp,
    Idag levererade Halmstad grymme vind och vågor av utländsk klass.

    Håller med Magnus, jag åkte kl 05.30 i morse från Gtbrg och gav upp vid 13.30 tiden då armarna säkert var 1 dm längre men sinnet SÅÅÅ lyckligt. Snudd på den bästa och största dagen åtminstånde jag upplevt i Svedala. T.o.m jättedyningarna längst ut bröt ju titt som tätt och då snackar vi masthögt med bra speed, dessutom med klockren vinkel hela dagen.

    Är fortfarande i ett lyckorus.

    Hoppas Torö också levererar ikväll eller imorn gubbar…..kör hårt !

    // Tompa

  • manno

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:35

    verkligen helt sinnessjukt, värsta under mina år i Halmstad!!

  • surfslusken

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 17:43

    @Mag 505285 wrote:

    Jepp,
    Idag levererade Halmstad grymme vind och vågor av utländsk klass. Helt slut efter 4 timmar på vattnet, blåste 3,5 fram till kl 13 idag och vi var ett gäng ute redan kl 07.30. Vanligtvis vrider det av åt fel håll men idag bara höll det och höll i. Det gjorde vi som seglade också, för liv och leverne.

    Mycket bättre än så här blir det i alla fall inte här hemma, tack för det Televerket. Nu känns det bara så rätt att man tog sitt pick och pack och flytade hit igen.

    Årets 3:e bästa dag!
    /Magnus

    Hade de kunnat bli nån timme till om ja lyckats få ner din 2,9a?? Hade lite planer på att dra ner, men de vart 3,7a i Lejet imorse istället. Inte kattskit de heller!!!

  • lars_k

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 18:54

    Åsa yttre i solnedgången var fanimej inte kattaskit det heller. 3m set dundrade in sista halvtimmen innan mörkret la sej. Fullpung 4.0 och perfekt vrid gav side till side-off på vågen. Klart bland de bästa vågorna jag fått där ute. Episkt!

  • tompasurfer

    Medlem
    5 oktober, 2008 vid 19:07

    @Lars_K 505456 wrote:

    Åsa yttre i solnedgången var fanimej inte kattaskit det heller. 3m set dundrade in sista halvtimmen innan mörkret la sej. Fullpung 4.0 och perfekt vrid gav side till side-off på vågen. Klart bland de bästa vågorna jag fått där ute. Episkt!

    Sjysst, jag hade faktiskt ambitionen att titta förbi Åsa på vägen hem från Vilshärad till Götet….men det fanns helt enkelt ingen kraft kvar i den gamla kroppen efter episka 6 timmar på vattnet med 3.8 m^2. Åsa är ju nästan alltid grymt bra på hård väst.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3,5 i 6 timmar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.