Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3D-printning av grejor

Taggad: 

  • rickard_nr1

    Medlem
    29 oktober, 2020 vid 17:55

    Kul att de funka. En hyfsat lätt modell. Jag försöker göra powerbox och powerboxhuvud(fendelen) just nu. Jäkla massa vinklar och mått åt alla håll, tuttle har jag ritat upp men inte printat ut för att se hur passformen är. Gör de mest för min egen del att kunna ställa en snygg fena på skrivbordet😁

  • rickard_nr1

    Medlem
    8 november, 2020 vid 17:20

    Fenor tycker jag har likt brädor form och många gånger en snygg design, därför gjorde jag slag i saken och gjorde en skrivbordshållare för fenorna till min vågbräda. Denna gör sig bra(förutom den fula k4fenan) på kontoret i vindfattiga tider🤙🤙

    Attachment Image
    • Detta svar ändrades 3 år, 5 månader sedan av  rickard_nr1.
  • erland

    Medlem
    9 november, 2020 vid 07:55

    Fenor tycker jag har likt brädor form och många gånger en snygg design, därför gjorde jag slag i saken och gjorde en skrivbordshållare för fenorna till min vågbräda. Denna gör sig bra(förutom den fula k4fenan) på kontoret i vindfattiga tider🤙🤙

    Läckert!

  • erland

    Medlem
    9 november, 2020 vid 07:56

    Kan du skriva ut egna fenor med?

  • sailortrash

    Medlem
    9 november, 2020 vid 13:06

    Vilket program använder du? Och har du egen printer eller använder du ngn nättjänst?

  • rickard_nr1

    Medlem
    9 november, 2020 vid 15:56

    Kan du skriva ut egna fenor med?

    De skulle säkert gå att göra mindre fenor och de finns några färdigställa modeller men inget jag provat faktiskt.

    Vilket program använder du? Och har du egen printer eller använder du ngn nättjänst?

    Jag har egen skrivare , en prusa med möjligheten att växla mellan olika sorter/färg och ritar gör jag i autodesk fusion

  • hakuna

    Medlem
    9 juni, 2021 vid 10:23
  • markm

    Medlem
    10 juni, 2021 vid 21:31

    Ingen som har gjort en Maui Ultra Fins Delta XT-50 fena? 🙂 Finns ju inte o köpa i storlek 28cm.

  • rickard_nr1

    Medlem
    3 september, 2021 vid 09:10

    Hade tappat bort min masttopp någonstans men va gör väl de när man kan göra en ny 😉

    Slänger även med bild på min “remix” av en annan deep tuttle adapter som jag själv kör med (min har ingen text, den är för de andra i viken 😉

    Attachment Image
    Attachment Image
  • sailortrash

    Medlem
    3 september, 2021 vid 15:29

    Vad säg som adaptrar för att passa foilvingar mellan märken?
    Kan nog bli en rejäl hit

  • rickard_nr1

    Medlem
    3 september, 2021 vid 22:12

    Vad säg som adaptrar för att passa foilvingar mellan märken?

    Kan nog bli en rejäl hit

    Ja det är säkert en kanonlösning dock behöver någon göra modellen, jag är själv ingen vidare designer men hade jag haft två delar som ska passa ihop skulle de säker gå att prova sig fram. Jag är dåligt insatt i foil men har förstått att många foiler är låsta till sina vingar utan valmöjligheter så du har nog rätt i att en otroligt flexibilitet skulle uppnås av några adaptrar.

  • sailortrash

    Medlem
    3 september, 2021 vid 22:42

    Man borde blivit CADare…

  • rickard_nr1

    Medlem
    9 september, 2021 vid 08:31

    Nytt experiment 😆, inspererad av lisa windsurfings snabbkoppling på uthalshornet tänkte jag försöka göra en liknande variant. Lite cad, några prototyper i skrivaren och nu är det snart läge att prova den. De är alltså en snabbkoppling på uthalet som sätts i öglan 👍🤙

    Attachment Image
    Attachment Image
    Attachment Image
  • hakuna

    Medlem
    9 september, 2021 vid 09:48

    Lite tamp, ett par metall-cleat från Amazon och dessa så har man ett komplett trim-uthal
    https://www.thingiverse.com/thing:4415119
    https://www.thingiverse.com/thing:3525442

  • sailortrash

    Medlem
    9 september, 2021 vid 18:10

    Mkt bra!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3D-printning av grejor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.