3D-printning av grejor

Taggat: 

This topic has 6 svar, 4 deltagare, and was last updated 2 weeks, 2 days sedan by  Rickard_nr1.

• Författare
     hakuna 
    Deltagare

Fick hjälp av min goa surfarkompis @rickard_nr1 https://www.instagram.com/ordinary_swedish_windsurfer/
    för att göra pluggar till mina mini-tuttle-boxar. Jag tyckte brädan var för trög i starten när det var dåligt med vind och bös i vattnet.
    Tyvärr går det inte att lägga in filtypen här, men hör av er om ni vill ha 3D-filen!

Bilagor:

Bilagor:
    5 användare tackade författaren för det här inlägget.
     Rickard_nr1 
    Deltagare

Kul att de funka. En hyfsat lätt modell. Jag försöker göra powerbox och powerboxhuvud(fendelen) just nu. Jäkla massa vinklar och mått åt alla håll, tuttle har jag ritat upp men inte printat ut för att se hur passformen är. Gör de mest för min egen del att kunna ställa en snygg fena på skrivbordet😁

Rickard_nr1 
    Deltagare

Fenor tycker jag har likt brädor form och många gånger en snygg design, därför gjorde jag slag i saken och gjorde en skrivbordshållare för fenorna till min vågbräda. Denna gör sig bra(förutom den fula k4fenan) på kontoret i vindfattiga tider🤙🤙

• Det här svaret redigerades 2 weeks, 3 days sedan av  Rickard_nr1.
    Bilagor:

Bilagor:
    1 användare tackade författaren för det här inlägget.
     erland 
    Deltagare

Fenor tycker jag har likt brädor form och många gånger en snygg design, därför gjorde jag slag i saken och gjorde en skrivbordshållare för fenorna till min vågbräda. Denna gör sig bra(förutom den fula k4fenan) på kontoret i vindfattiga tider🤙🤙

Läckert!

erland 
    Deltagare

Kan du skriva ut egna fenor med?

sailortrash 
    Deltagare

Vilket program använder du? Och har du egen printer eller använder du ngn nättjänst?

Rickard_nr1 
    Deltagare

Kan du skriva ut egna fenor med?

De skulle säkert gå att göra mindre fenor och de finns några färdigställa modeller men inget jag provat faktiskt.

Vilket program använder du? Och har du egen printer eller använder du ngn nättjänst?

Jag har egen skrivare , en prusa med möjligheten att växla mellan olika sorter/färg och ritar gör jag i autodesk fusion

1 användare tackade författaren för det här inlägget.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account