Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3e gånger gillt: big, bigger, biggest.. californie leverar

  • 3e gånger gillt: big, bigger, biggest.. californie leverar

    Publicerad av soulsurferusa på 26 april, 2007 vid 21:47

    tja, då sitter man nu här med bi-holerna full av saltvaten, kroppen mör, förkrampade arm, sönder sliten hängsele, sår på fötterna etc, men med minnen som man inte glömmer lätt.

    NorCal levererade åtminston 3 dagar i rad sinnesbra vindsurf.

    Tänkte dela med mig av det goa och visa några bilder på de sista 3 dagarna här på västkusten mellan san francisco och santa cruz. Tack vara att frugan o barnen va på besök hos svärföldrarna fick man doppa kroppen i salta siltet lite mera frekvent, vilken timing!

    Mamma, jag vill ha mera…

    arnout svarade 17 år sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • spray

    Medlem
    27 april, 2007 vid 07:26

    Ser härligt ut =) Är du inte rädd för vithajar? 😛

  • mawione

    Medlem
    27 april, 2007 vid 07:46

    Ser jäkligt nice ut. Vad heter stället som ni kör på? Hur ofta har ni så här bra förhållande och vilka årstider gäller?

  • mag

    Medlem
    27 april, 2007 vid 08:51

    Grymt schysst!
    Fan man kanske inte behöver flyga till Maui utan kan spara sista biljetten till kul shopping eller nåt i California!?! Det där med våtdräkt är man ju van vid ändå hemifrån. Bara fiskarna som är större då…

    /Magnus

  • soulsurferusa

    Medlem
    27 april, 2007 vid 17:02

    1) vithajar är totalt överreklamerade… hur månge åker till SA och bli attakerat??? Ingen, samma här…, chansen att dö i trafiken medans man kör till beachen är tusendtals gånger större än att bli dödat av en vithaj!
    2) stället på foton heter davenpoort. Liger typ 15km nor om santa cruz. Andra bra ställe är Waddell Creek, Natural Bridges (på westliga vindar) och Halfmoon Bay (i skugan av mavericks)
    3) så här stort är det oftast mellan oktober och maj, med nån dag i juni. Vind säsången är i princip från mars tom oktober, då vinden vid kusten brukar lägga sig july, augusti pga dimman. Som tur är är swellet obefinntligt då med. Det blåser under säsången i principe varje dag! Dport bjuder oftast på 4.7 vindar, waddell på 5.3. April tom Juni är blåsigast. På hösten återkommar vinden till kusten men är då lite svagare, man behöver oftast en storlek större. Swellet är då bättre och större med. Jag har inte kört under huvudhögt sista halv året, oftast logo… vinter swellet ligger oftast omkring 10ft, sommar swellet på 6ft men då kommer sydswell på 2 till 4ft och grymm lång period!!
    4) Jag har en 4-3 våtdräkt på vinter halvåret och 4-2 kortarmat på sommarn, inga skor, ingen huva…
    5) ni är välkommen, det finns alternative till growded maui…

  • andersbq

    Medlem
    27 april, 2007 vid 17:20

    Santa Cruz är ett skönt ställe! Nära SF men ändå helt på landet. Hur länge ska du vara där?

  • svenne

    Medlem
    27 april, 2007 vid 19:30

    Aaah! Gillar som alltid dina sköna inlägg Arnie, riktigt sjyssta bilder. 🙂

    –S

  • arnout

    Medlem
    29 april, 2007 vid 05:05

    @andersbq 379726 wrote:

    Santa Cruz är ett skönt ställe! Nära SF men ändå helt på landet. Hur länge ska du vara där?

    tills jag dör… familjen och jag har bott här i nästan 3 år nu, och vi kommer nog att fortsätta göra det i många år till. Vi var i mars för 1 vecka i sverige-skåne och fyfaaan vad det va kallt. Paddy lyckades övertala mig att segla i skanör när det blåste 4.2 överrigat… ajajaja det vå så jävla kalt, vilket man total ha glömmt hur det är efter nästan 3 års segling i luft o vatten som är alldrig under 10-15+ grdr…. man blir bortskämmd så snabbt… (den kallaste dag, morgon, vi har varit med om här på 3 vintrar va 0.7 minus grdr, vid 10:00 tiden var det redan 10 plus grdr igen…det snöar här 1 gång vart 30e år…)

    Bilderna talar ju för sig själva… då finns det ju ingen anledning till att flytta tillbaka till sverige eller holland. Detta är närmaste paradiset man kan komma: dvs bra jobb, bra lön, vind åtminston 200dgr om året för 6.0 och neråt, mest använda segel storlek 4.7-5.3 (jag e 92kg…), nästan alldrig under huvudhögt; med ett vanligt jobb och familj kan man ändå räkna på över 100 seglingsdagar (en dag räknas som 1-2timmar på vattnet) om året… och när det blåser är solen framme i 9 ut av 10 gånger…

    tack vara internet o konfen kan jag hålla er uppdaterat och då o då få fram att det finns fler vindsurf ställa med världsklass på jordklotet än man tror… SF Bay area är total underkännd och underklassat, vilket är bara bra då slipper man ju alla tyska speedo vindsurftourister…. men svenskar är alltid välkommen!

    aloha

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 3e gånger gillt: big, bigger, biggest.. californie leverar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.