Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video 400D + hasselblad

  • spray

    Medlem
    2 april, 2008 vid 22:23

    Varför skulle du glömma den där? Det står ju klart och tydligt att man kan använda hasselbladsoptik på EOS kameror, dock under vissa premisser

  • svenne

    Medlem
    2 april, 2008 vid 22:32

    Hasselbladare, får underläppen att darra. Säger bara satan vilka linser de har levererat…

  • ola_p

    Medlem
    3 april, 2008 vid 06:30

    Jag tycker du skall skänka dem till mig.

    Annars finns några tyskar som gör shift och tilt adaptrar för mellanformatsoptik, tycker jag verkar som en vettig variant.

  • biorno

    Medlem
    3 april, 2008 vid 08:00

    Låter ju nice, kan du ge nåt exempel på nån tysk? (och gärna berätta vad en shift och tilt adapter är.. 🙂 )

    @Ola_P 455933 wrote:

    Jag tycker du skall skänka dem till mig.

    Annars finns några tyskar som gör shift och tilt adaptrar för mellanformatsoptik, tycker jag verkar som en vettig variant.

  • ola_p

    Medlem
    3 april, 2008 vid 09:26

    Kom inte på vad dom hette förut…
    Mirex gör tilt/shift adapters, men jag har för mig att det fanns någon som gjorde adaptrar som var antingen eller och billigare. Får se om jag kommer på vad de heter.
    http://www.mirex-adapter.de/tilt_shift_adapter.htm

    Tilt gör att du kan luta fokus (användbart för selektiv fokus, eller när man vill ha ett längre skärpedjup), shift är bra till perspektiv korrektion. Googla om du inte fattar…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video 400D + hasselblad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.