• jester

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 15:18

    Choco Fireblade är en trevlig fena. Finns här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=295

  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 21:02

    @Jester 475440 wrote:

    Choco Fireblade är en trevlig fena. Finns här: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=21&pid=295

    Hur känns denna i jämförelse med SR6B i samma storlek?

  • jester

    Medlem
    16 juni, 2008 vid 21:06

    Har tyvärr inte kört Sr6b i dom storlekarna… Dock kan jag ju jämföra Sr6b 28 cm med Tectonics F1 falcon och Choco Mach 1. sr6b greppar bättre under 30 knop, men när vi går över 30 knop vaknar dom andra fenorna, och går som på räls. sr6b är väl något mer kraftfull jmf Choco. Mao så är nog 28 cm ganska jämförbart med en Choxo Mach1 30.

  • markforce-f-d-markram

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 05:43

    @Jester 475584 wrote:

    Har tyvärr inte kört Sr6b i dom storlekarna… Dock kan jag ju jämföra Sr6b 28 cm med Tectonics F1 falcon och Choco Mach 1. sr6b greppar bättre under 30 knop, men när vi går över 30 knop vaknar dom andra fenorna, och går som på räls. sr6b är väl något mer kraftfull jmf Choco. Mao så är nog 28 cm ganska jämförbart med en Choxo Mach1 30.

    Intressant info!
    Skulle vara kul med en matris på fenor, dess egenskaper, karakteristika
    och “lyft kontra längd”.

    För en annan som inte har så stort fenkonto och inte kommer ut så mycket, vore det oerhört värdefullt att slippa “experimentera själv”.

    Man vill ju ha rätt fena utan att behöva testa 4 olika (vilket skulle ta lång tid
    och kosta en del).

  • emilvikingstrand

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 18:02

    jag tolkar det som om choco inte har så mycket lyft? jag väger 69kg så för mig är det en klar fördel.

  • jester

    Medlem
    17 juni, 2008 vid 18:44

    jag tolkar det som om choco inte har så mycket lyft? jag väger 69kg så för mig är det en klar fördel.

    Ja, det stämmer.

  • emilvikingstrand

    Medlem
    22 juni, 2008 vid 17:32

    tack för tipsen

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.