Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5.0 imorse på Gålö

  • 5.0 imorse på Gålö

    Publicerad av dude på 3 juli, 2003 vid 11:43

    Mellan nio och tolv blåste det 5.0 till 5.4 på Gålö, Skälåker. Ingen prognos i sikte gav någon som helst förutsägelse. Bara en himla massa vind utomhus och sexton meter på Landsortfyren. Det var jag, flickvännen och en polare så vi behövde inte trängas precis:)

    Det är bara att beklaga för dem som inte var ute idag, Ni missade lite efterlängtad surftid.

    calle svarade 20 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 11:46

    Ursäkta min dumma fråga, men med 5.0-5.4 menar du segelstorlek och inte m/s?

  • dude

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 12:26

    segelstorlek.

  • boman

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 12:42

    Nice! i kapellskär blev 8-13m/s(enligt smhi) istället 13-15m/s tack för att dom tar i underkant ibland… blåser pung fortfarande.

  • zehlertz

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 12:55

    fan, ni har det bra ni!

    här öser det ner o ingen vind… //gbg

  • sinclair

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 18:08

    Björkviken-

    Jag började med 6,7 byte sen till 6,0. De mindre killarna körde 4,4-5,0. Så det var tokigt drag i Björkvik också. En riktig mast brytar dag. Hur pajade du din mast?

  • styret

    Medlem
    3 juli, 2003 vid 18:59

    grymt tryck i 5.3
    ett tag var det överriggat.

    Haga park.

    dessutom helt okej hoppvågor.
    men det brydde jag mej inte om utan grejade första bodydragen idag. WOHA!

  • getwet

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 08:00

    Det blev en riktig “brottardag” på Björkvik med gott om vind och regn………..mera sådant och sol!
    Har fått rapporter om att det var tokigt bra även på Sandviken/Nisseviken på Gotland. Så Ostkusten gick av ordentligt igår, och skönt att prognosen inte stämde för en gångs skull wink.gif……..blev betydligt mer än utlovat.

  • johan

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 08:09

    Kul att ni fick segla. Jag ägnade dagen på jobbet, men ilade ut till Torö på kvällen.
    Torö bjöd faktiskt på riktigt bra förhållanden igår. Rätt saftiga vågor faktiskt laugh.gif

    Johan

  • gutegustav

    Medlem
    4 juli, 2003 vid 11:47

    ja…vindarna på Gotland var inget att klaga på…4.2 hela dagen

  • dude

    Medlem
    5 juli, 2003 vid 12:04

    Tja Johan!
    Kul att ni kom ut. Jag grämer mig lite för att jag inte gjorde det själv. Vågsegling är ju lite av meningen med surfet! Skulle vara kul att höra vilka slags förhållanden Torö bjöd på. Det var ju rätt hand ut! Var det bra ramper? Hur var vågridningen. Det var väl utsidan?!
    Vi hörs!
    Nicke

  • calle

    Medlem
    5 juli, 2003 vid 21:28

    Hallå!
    Jo, Sandviken var riktigt nice, stora vågor som bjöd på rejäla flygturer och lite försök till “backside” ridning, dessutom otroligt skönt med sandstrand 🙂 Började dock dagen på Tofta som var helt OK mitt på dagen, sen vred det mer mot syd och vågorna försvann.
    Roligaste dagen på länge faktiskt!!!
    / Calle

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 5.0 imorse på Gålö

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.