• Publicerad av falsterbo på 10 augusti, 2006 vid 11:58

    Jag bor nere på näset och tänker köpa en kite på 10m2, jag undrar om det är en bra deal eller om jag ska satsa på en 12m2 kite istället. Jag väger bara 65kg och under hösten blåser det ju på ganaska bra. Frågan är om jag ska ha en 10 eller 12m2?

    skotten svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • skotten

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:12

    I would have bought a 10 c kite or a 12 bow….

    Tony

  • falsterbo

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 16:42

    Well, the thing is when were talking bowkite, were talking more money. and im a beginner so I’d prefer to buy a cheaper kite but which still works to surf with. I found a quite cheap 10m2 and that is why I asked if I should go with it. Thanks for answer.

  • eddie

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 20:26

    watta fuck… du har ett Clash-album som avatar…
    En platta som man upptäckte när man läste Tintin på biblioteket i Karlshamn. Men det var snart 30 år sen… å redan då var den nästan passé…
    Nu har man iaf lämnat rockträsket bakom sig och kommit till den ljusa sidan.

    Btw… skaffa en 12a om du bara skall ha en kite… vet du att du kommer få en slant över så du kan köpa en till… då är det 10/14 som gäller

  • skotten

    Medlem
    11 augusti, 2006 vid 00:27

    yeah eddie is probably right… either way you are gonna have to buy a bigger kite to learn with (so you aint out kiting when its real windy) and then a smaller kite in the autumn when the wind gets crazy and you are a little wiser to the way a kite handles, and what is likely to go wrong.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.