Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 88 eller 125 liter på Öland

  • 88 eller 125 liter på Öland

    Publicerad av robin på 14 maj, 2004 vid 12:47

    Ska till Öland över SM men eftersom vi är tre i bilen har vi kommit överens om att vi max får ta en bräda var av utrymmesskäl. Då är frågan, Lorch Silver Glider på 125 liter med segel upp till 7.5 eller Mistral Electron -95 på 88 liter med segel upp till 6.2… Blir det som förra året kommer jag bli ledsen om jag inte har med den lilla, men å andra sidan så kan man segla med den stora i hårdvind om det behövs.

    Jag väger 82 kg och är inte bra på att plana tidigt tongue.gif

    Funderar på att ta den lilla om prognoserna tyder på sol och sydlig grundvind och den stora annars. Blir det fel kan jag alltid hyra ett par timmar, men det är ju ett dyrt nöje i längden.
    confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif confused.gif

    ian svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • kamaaina

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 12:50

    Smyg ner båda brädorna utan att säga ngt till polarna…..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 13:40

    Ta 125:an, så är du på säkra sidan!

  • tabi

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 14:10

    så skulle jag nog oxå göra… hellre köra hårdvind med stora brädan eller att chilla på stranden med den lilla om det blåser dåligt! tongue.gif

  • jpeter

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 16:40

    Bäst att invänta säkrare prognoser. Men underskatta inte haga, jag kommer nog aldrig förlåta mig själv för att jag tog med mig stora brädan i påskas.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    14 maj, 2004 vid 16:42

    Eller pröjsa 100 kr så tar vi med din utrustning…

  • robin

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 17:44

    Det är ju naturligtvis det vettigaste, men fan vad trist det blir om det blåser mycket.

  • robin

    Medlem
    16 maj, 2004 vid 17:45

    Det kanske skulle vara något. Kan du maila mig på [email=”robinwelin@hotmail.com?”]robinwelin@hotmail.com?[/email]

  • ian

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:48

    ungefär samma problem här, har en slalom från 98 på 120l o 290 lång samt en ahd att wave 55 74l.
    ska dessutom vara med o tävla.

    den lilla brädan e förannat kul att köra på men det krävs stabilt tryck i 5.6 för att det ska fungera. Den stora brädan fungerar ju i princip hela tiden men är ju inte heller rolig någon gång alls.

    jaja, det får bli ett snabbinköp av en freestyle, tysksegling eller ingen segling… pust

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing 88 eller 125 liter på Öland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.