Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Å paddling.

  • Å paddling.

    Publicerad av megge på 13 juni, 2013 vid 07:50

    Någon som kan rekommendera någon fin Å paddling i smålands/halland trakten? De som vi kört med kanot här i växjö trakten är för mycket sten och fors.

    mcrill svarade 10 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • thomas-stenqvist

    Medlem
    24 juni, 2013 vid 14:04

    Kolla med Kalle (kitekalle.com) han brukar paddla runt när det inte blåser framförallt i lagan.

  • mes

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 11:47

    Kul! Jag har samma planer för sommaren…typ Rolfsån (Kungsbacka) från där den startar. Har ingen aning om det är strömt mer än vid rosa herrgården men då får man la bära lite.

  • doc

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 13:26

    Jag har också funderat på Rolfsån. Skulle väl haft en uppblåsbar egentligen men min 10’10 får duga… När kör vi?

  • mes

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 13:50

    När som :). Jag har kompletterat Skwellen med en uppblåsbar! Invigde den under midsommarhelgen med att låta släkten paddla runt. Väldigt uppskattat bland stora och små.

  • surfuffe

    Medlem
    16 juli, 2013 vid 22:04

    Mölndalsån går att paddla från Mölndalscentrum till Göteborgshamn via vallgraven,genom Liseberg.
    Det enda hindret är en sluss vid Drottningtorget som man får lyfta över! 🙂

  • mcrill

    Medlem
    17 juli, 2013 vid 06:49

    Har funderat lite på att börja paddla jag också. Åar verkar roligare än havskajak, eller? Rolfsån har jag paddlat under Kungsbacka River tävlingen. Då fick man bära efter Stensjön en ganska rejäl bit, men jag såg stollar som paddlade ändå. Det gick, men stenigt och vattenståndet måste nog vara ganska högt. Därefter var det trevlig paddling och kvarndammsfallet var riktigt kul. Sträckan var dock kort. Alldeles för snabbt var man ute i fjorden och tråkig paddling.
    I nordöstra Göteborg, Angeredstrakten finns kanotleder som sägs vara bra. Lärjån ska gå att paddla på, från Götaälv och uppåt genom Gamlestan.
    Annars har jag hört att det ska finnas bra ställen i Halland. Någon som vet?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Stand Up Paddleboard Å paddling.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.