Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AA på JP (filmklipp)

  • glader

    Medlem
    10 februari, 2009 vid 14:10

    Kommer han att vara lika dominant på JP? Någon som vågar ha en gissning?

  • Knatte

    Gäst
    10 februari, 2009 vid 14:48

    @glader 529694 wrote:

    Kommer han att vara lika dominant på JP? Någon som vågar ha en gissning?

    Beror väl på hur mycket han är med och utvecklar årets bräda?? Men tror inte att JP blir dominant som Starboard har varit de sista åren…:smile:

  • tobhed

    Medlem
    10 februari, 2009 vid 15:17
    Knatte;529699 wrote:
    Beror väl på hur mycket han är med och utvecklar årets bräda?? Men tror inte att JP blir dominant som Starboard har varit de sista åren…:smile:

    Jag tror absolut att AA blir dominant på JP. Kanske inte direkt i år, men han säger att han kommer att vara involverad betydligt mer i brädbyggandet hos JP än hos Starboard. De har knutit upp Boogie (fenor), Martin Van Meurs och den franske killen (fiorientinne??) som har byggt AA’s brädor för Starboard innan så det lär ju inte bli så värst dåliga brädor av det. Dock kommer JP’s slalom brädor att vara “enkla” i aktern även framöver och såldes inte följa Starboards designkoncept

  • p-malmkvist

    Medlem
    10 februari, 2009 vid 15:19

    Jag tror att Bringdal kommer vara dominant i år..:wink: Verkar vara i fin form..

  • oscar

    Medlem
    10 februari, 2009 vid 16:17

    AA var dominant på starboard trots att KP låg bakom utvecklingen av Isonic. Så han kan nog vara dominant även på JP:

  • glader

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 15:32

    Får slänga in en egen gissning också: Jag tror att han kommer att vinna mindre än hälften så många slalomsegrar denna säsong som förra.

  • benke-2

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 16:37
    glader;529873 wrote:
    Får slänga in en egen gissning också: Jag tror att han kommer att vinna mindre än hälften så många slalomsegrar denna säsong som förra.

    Nah, alltså du menar 1 pwa-seger på hela säsongen, Det ser ju ut som han tränar bra på Hawaii, eller festar han mest hela tiden?, kanske det kanske.

  • p-malmkvist

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 16:41
    benke.;529880 wrote:
    Nah, alltså du menar 1 pwa-seger på hela säsongen, Det ser ju ut som han tränar bra på Hawaii, eller festar han mest hela tiden?, kanske det kanske.

    Nää!! det är bara du och dunken som festar sig i form på dionyssos, andra tränar..

  • surfan

    Medlem
    11 februari, 2009 vid 17:05

    Han kommer att gå lika bra som förra året!!

  • klang

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 09:33

    @surfan 529887 wrote:

    Han kommer att gå lika bra som förra året!!

    Kanske till och med bättre… vem vet… men jag gissar att 2010 blir ännu bättre för det är väl först då han har haft ett finger med i spelet.

    Det första riktiga testet blir väl i turkiet, intressant och se hur bra JPs lättvindsplankor är, fungerar säkert bra i hårdvind. Tror att iSonicen är strået vassare i lättvind…

  • larsd

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:08

    @Klang 529999 wrote:

    Kanske till och med bättre… vem vet… men jag gissar att 2010 blir ännu bättre för det är väl först då han har haft ett finger med i spelet.

    Det första riktiga testet blir väl i turkiet, intressant och se hur bra JPs lättvindsplankor är, fungerar säkert bra i hårdvind. Tror att iSonicen är strået vassare i lättvind…

    Nja du Klangen, de fem PWA-slalom innan ger nog oxå en liten fingervisning:smile:
    – Podersdorf, Österike
    – Ulasan, Korea
    – Costa Brava, Spanien
    – Pozo, Gran Canaria
    – Sotavento, Fuerteventura
    – Alacati, Turkiet
    – Reggio Calabria, Italien
    – Sylt, Tyskland

  • glader

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:17

    Bara måste vara lite provokativ för att lära mig mer. Hugg tillbaka bara 😉

    Alla verkar så eniga om att det blir så mycket bättre om AA designar brädorna, t.ex.

    Quote:
    AA var dominant på starboard trots att KP låg bakom utvecklingen av Isonic.

    Går det att säga “trots” om en bräda som vann så mycket? Vad är det som säger att AA är en bättre shaper än de bästa på Starboard? Eller med andra ord: Exakt vad är det som tyder på att Isonic hade varit en bättre bräda om AA hade varit mer involverad i designen?

  • mattias-j

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 18:42

    Har inte AA´s haka blivit väldigt stor?

  • lbj

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 20:10
    Mattias J;530087 wrote:
    Har inte AA´s haka blivit väldigt stor?

    Och vilka stora händer han har. Har sett dom på nära håll. För att inte tala om överarmarna!!!

  • mattias-j

    Medlem
    12 februari, 2009 vid 21:30
    lbj;530110 wrote:
    Och vilka stora händer han har. Har sett dom på nära håll. För att inte tala om överarmarna!!!

    Hoppsan! Han har väl inte ätit något konstigt….

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AA på JP (filmklipp)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.