Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen AAAAHHHH, jag blir galen..

• AAAAHHHH, jag blir galen..

Publicerad av anonym-anvandare på 25 december, 2002 vid 17:01

Vad ska jag ha för surfbuss. Vill ha en skåpbil som kan transportera mina tre vindsurfingutrustningar + min Suzuki DR 650. Den måste ju vara minst 3 m lång och hög i tak. Dessutom vill jag inte prösja så mycket i skatt (gärna diesel + lb.reg). Sen vill jag inte betala mer än 10-15000 kr. Vad ska man ha?

Har kollat dessa:
    Dogde Ram (för dyr i drift)
    Toyota Hiace (för dyr i inköp)
    Ford Transit 130 l (verkar bäst)
    VW caravelle (för opålitlig)
    Mazda E2000 (låg skatt men svår att hitta)
    VW Transporter (för dyr)
    Fiat Dukato (verkar ok men svår att hitta)
    Iveco (svår att hitta objekt)
    Mercedes 307 (verkar bra men svår att hitta objekt)

Vad har jag glömt????

getwet svarade 21 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • getwet

Medlem
    26 december, 2002 vid 17:09

Du glömde släpvagn cool.gifNä jag skämtar inte!!! Bestämde mig för att införskaffa ett släp till mina två grabbar i höstas för att inreda och ha surfprylarna i. Dels för att vi inte längre får plats i bussen alla fyra, samt att taket på chevan inte längre räcker till för fyra surfers utrustning! Så här efteråt kan jag bara konstatera…….skitbra!! Superlåg skatt, försäkring 300kr/år, ingen service, minimalt slitage, bara två däck osv. Och den är mycket rymligare än en normal buss. Färdig isolerad och raka kanter och hörnor, som gjort för att inreda efter tycke och smak.
    Och det finns alltid någon som har en dragbil, morsan/farsans, polarens gamla skraltiga surf 245:a osv.
    Om man sedan bygger inredningen i moduler går den att använda som ett vanligt släp när det behövs, lyft ut modulerna bara!
    Storleken på den jag införskaffat är 185hög invändigt, 155 bred och 366 lång invändigt (lastutrymme) räcker till mycket……

Bifogar en bild på släpet, inreder för fullt men den blir nog klar till våren.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 december, 2002 vid 18:04

Det där med släpvagn verkar vara lösningen på alla mina problem. Förvaring & transport i ett. Själv bor jag i lägenhet och skulle gärna förvara mina utrustningar i släpvagnen dygnet runt, året om. Tyvärr så jag extremt rädd för stöld (blivit av med två cyklar, en mc och två bilar inne på södermalm Stockholm) och vet inte om man vågar förvara allt på en plats. Nu har jag flyttat till lite lungnare trakter så här kanske det går. Vad täcker försäkringen som du skrev om? Gäller den bara stöld av vagnen eller täcker den även utrustning som förvaras i vagnen upp till ett visst belopp? Kan man teckna extraförsäkring för utrustning i släpet?

Tacksam för svar
    Gustav

• getwet

Medlem
    26 december, 2002 vid 20:59

Försäkringen gäller bara för släpet. Du måste ha särskild objektsförsäkring för surfprylarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen AAAAHHHH, jag blir galen..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.