Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Ab+
-
Publicerad av doffe på 14 februari, 2006 vid 08:06
Kan inte hitta någon info om AB+ vet någon om det finns någon hemsida eller info om nytt.
lars_k svarade 18 år, 11 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
doffe
Gäst14 februari, 2006 vid 08:24tackar! tackar!
-
Intre mycket volym i dessa grejor http://www.abpluswindsurfing.com/content/boards_speed.htm 🙂
Inte bredd heller för den delen. Det gäller att ha små fötter om man ska få plats… Fort lär det gå i alla fall!
-
Det e väl likabra det, det finns väl ingen som i sina sinnes fulla bruk skulle köpa en abplusbräda haha.. Ser ut som en 10 år gammal halvtaskigt kopierad RRD.
-
Seriös uppsättning speed brädor! Tycker det väckte en hel del habegär. Testet på den stora slalombrädan var ju minst sagt rätt uppmuntrande ord. Skulle vilja se ett test på 106 litaren. Någon som vet något om prissättning inklusive frakt till Sverige?
-
Jag tycker AB+ ser väldigt bra ut. Just bilden på speed-brädan är tagen i en minst sagt konstig vinkel. Stropparna isitter inte riktigt så långt bak som bilden vill påskina. Synd bara att dom är lite svåra att få tag på här hemma.
-
Paradoxalt att det ska va svårt att få tag på en “svensk” bräda i Sverige…
-
Det är inte omöjligt att få tag i dom i Sverige, men nästan… Tyvärr får man väll som vindsurfare säga för dom är riktigtig fina, allstå dom seglar skitbra ( utseendet skiter jag i). Men som marknaden ser ut idag och Anders logistiska förmåga ( läs brist på förmåga ) så finns det ingen möjlighet för de riktiga butikerna att ta hem dom. Det största problemet är att AB+ inte är ett företag reggat i Europa och att AB+ i första hand satsar på Japan, USA och Tyskland ( och lite i grodriket) där marknaderna är mycket större. Men att dom är bra råder det inget tvivel om. Jag fick testa några av Anders egna brädor för ett år sedan och måste säga att han kan sin sak som shaper. Men kanske är dom inte de bästa brädorna för lättviktare, det vet jag inget om…
-
Jag väger 65 och kör de suveräna AB+ brädorna sedan 5 år så det där med brädor endast för tungviktare kan du glömma! Du får i alla fall leta rätt rejält om du ska hitta bättre brädor och shaperna är alltid av senast snitt. Men allt det och lite till orkar jag inte skriva om ikväll! Enda negativa är väl just tillgängligheten i Sverige tyvärr.
/Magnus
-
Det finns en dansk återförsäljare:
http://www.abpluswindsurfing.dk/index.asp
De har dock inga priser utsatta…
Logga in för att svara.