Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ Freestylebräda

Taggad: ,

  • AB+ Freestylebräda

    Publicerad av mag på 29 januari, 2004 vid 16:00

    AB+ säljer en ny freestylebräda, 244 x 60cm. Finns tyvärr ingen bild eller mer fakta på hemsidan. Finns bara med under “Buy” så den går att beställa tydligen direkt hem till dörren för 1340 EUR. Skulle vara kul att veta mer.
    /Magnus

    culing svarade 20 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 januari, 2004 vid 17:02

    Det låter ju som den största av vågbrädorna?
    AB+ har väl hittills aldrig gjort någon freestyle?

  • herodude

    Medlem
    29 januari, 2004 vid 17:36

    hmm vilka är det som kör för AB+?? jag trodde det typ bara var anders bringdahl. å han e jue kanske inte precis giftigast i stan på freestyle… eller har jag fel???

  • styret

    Medlem
    29 januari, 2004 vid 18:59

    ehhh. jäpp det har du. dem flesta speedlegenderna är en jävlar på trixande med.

    Jag vet inte om dom har några pros som kör för dom mer än han själv då men dom är nog inte dåliga. dom är ju större utomlands.

  • mag

    Medlem
    29 januari, 2004 vid 21:36

    Nej helt riktigt, den är ju ny 😉

    OCH! Även om han inte är vassast på freestyle så har han arbetat med bräd- och segeldesign i 20 år! Borde räcka för att få fram en bra bräda, tillsammans med nån tonåring som trickar, eller? De som arbetat med Anders lovordar hans kunnande på segel och brädområdet.

    /Magnus

  • herodude

    Medlem
    29 januari, 2004 vid 22:55

    hmm joo ja kanske, men ändå… för att göra en bra bräda så krävs rätt mycket testande eller??? och för att kunna göra en riktigt bra bräda så behövs de testas riktigt, eller??? hmm nu vet jag jue inte vem som har testat dem, ok bringdahl är jävligt duktig, men jag är inte helt säker på att han är så duktig att han kan slipa till en klockren freestyle bräda bara sådär på känn….

  • mag

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 07:41

    Tror du Richardo Cambello shapar sina egna brädor. Eller Josh Stone, eller Jonas Cabellos, eller Tonki Frans! Nämn en av killarna i frestyletopppen som shapar brädor!
    Hur många trick sätter Sebastian Wenzel, Rick Naish och Werner Gnigler?
    Hallå vakna! confused.gif
    /Manus

  • styret

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 08:47

    bra sagt mag.

  • herodude

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:08

    åååhhhh… nej de shapar inte sina brädor.. det har jag inte sagt heller… MEN de är la för fan med i utveckligen av nya brädor!!!!!!!!!!s

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:23

    Den har funnits att köpa där i flera månader, så ny är den inte. Ska tydligen vara utprovad av några killar från The Gorge vad jag hörde i höstas…

    /Oscar

  • styret

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 09:55

    herodude. tänk lite längre än vad näsan räcker.
    Om tillexempel fanatic har med goya och grabbarna när dom utvecklar en bräda och om rrd har sina grbbar som är med och utvecklar brädor. Borde då inte AB+ ha grababr som är med och utvecklar, även fast du kanske inte vet cilka dom är. (jag tror det är så mag resonerar).

    Du ska se att bringdal gör nog inte mycket halvdant. sätter man sitt namn på en bräda vill man nog att den ska hålla en viss klass.

  • styret

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 10:05
  • herodude

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 11:13

    ARGH hmm läs de andra trådarna, jag började med att skriva om de hade några spec som körde för dem å hjälpte till att utveckla typ….. hmm men men jag tror säkert den är jäääte bra bräda.. å jag tvivlar absolut inte på att bringdahl gör grymma brädor… men jag undrade bara vilka som körde å hjälpte till me utvecklingen typ.. hmm men men….

  • judo-freddan

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 12:02

    Svar till:


    Hur många trick sätter Sebastian Wenzel, Rick Naish och Werner Gnigler?
    Hallå vakna! confused.gif
    /Manus

    [/ QUOTE ]

    Tja, Sebastian Wenzel sätter sisådär 14m höga pushloops på hemmaplanen Guincho enligt ett reportage jag läste i tyska surf. Hur det är med de andra vet jag inte men jag har svårt att tänka mig någon shaper som inte sätter ett enda trick.

  • dr-masse

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 12:20

    Sebastian Wenzel är väl ingen “trickkille”, direkt. Men segla vågor, det kan han. Har sett honom några gånger när Guincho varit stort (bra över mast) och hans pushloops var inte dåliga. En av de två-tre bästa på vattnet de gångerna, helt klart.

    Men någon freestylenisse är han ju inte direkt (vilket jag tror var det mag menade), även om jag tror att han med sin hyggligt gedigna shapekunskap skulle kunna shapa en freestylebräda utan att ha annan kunskap än sin egen.

    Surfa På!

  • mag

    Medlem
    30 januari, 2004 vid 12:59

    Tack, Masse det var det jag menade med Anders också. Många kan segla men få kan förstå vad som påverkar en brädas egenskaper. Och att Anders kan testa tillräckligt på land i huvudet och vattnet är jag övertygad om. En pushloop har ju mindre att göra med freestyletrickningsegenskaper tycker jag i alla fall. Och att Wenzel är bra i vågor det vet jag, har också sett honom. Men den här lilla diskussionen handlade mer om att det vore kul att se mer av den nya AB+ brädan som jag är övertygad om är bra, frågan är hur bra?

    Med hopp om värme snart!
    /Magnus

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ Freestylebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.