Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ Freestylebräda

Taggad: ,

  • culing

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 12:06

    Jag får lite dejavu här?
    AB+ största vågis är 244 X 60, är det inte den någon tror är en freestyle pga bredden?
    Förra året var det ett snarlikt senario om just denna bräda.
    Jag tror inte Bringdahl vill göra några freestyle, han tycker väl det är töntigt?
    Stay Gnarly!
    Ps, Masse har du sett det här kortet på Johan G från GC?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 14:10

    Nej, han har en freestyle i progammet..

  • nordgren

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 14:32

    Var hittar ni freestylen egentligen? Den finns ju inte på AB+hemsidan iaf…

  • judo-freddan

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 14:44

    Ok, förstår resonemanget men nu slänger jag in en pinne i getingboet. Anders är ju som vi alla vet en fantastisk vågseglare och mycket snabb därtill men seglar han freestyle överhuvudtaget? I filmen Enjoy säger han ju sittandes på stranden att han minsann är en soulsurfer och ingen “sell out”-freestyler vilket bekräftas genom att han inte syns i filmens freestylesekvenser överhuvudtaget.

    Så här står det på AB+ hemsida:

    TESTED BY ANDERS BRINGDAL
    • Years of PWA experience in waves and on the race course.
    • Get the “Pro” advantage of AB+.

    Tja, det här är ju bara en teori och visst kan Anders och hans shaper ha lagt ner mycket tid på att få till en bra freestylebräda men utan testresultat eller utan att ha provat den skulle jag nog hellre köpa en beprövad shape av ett företag med en bra shaper som jobbar ihop med riktigt vassa freestyleseglare.

  • voodoo

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 14:56

    Anders pratade på GC om ngn superung superduktig freestylekille han hade i sitt team, kan ju vara dags att ha en freestylebräda i programmet trots att man inte seglar det själv (han är väl affärsman) wink.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    31 januari, 2004 vid 16:33

    Brädan kommer bara fram på Köp-sidan som du kommer till om du trycker på BUY. Där finns även en lite vågis på 59 liter som jag gärna vill testa.

    Sen kan du ju alltid beställa custom och välja själv.
    /Magnus

  • vinta_kestrel

    Medlem
    1 februari, 2004 vid 08:41

    Med tanke på att det mångt och mycket handlar om plattvattentricks där det gäller att ha bra pop och snurra segel, hur svårt kan det vara? Kan man designa en bra vågis och slalom/freeride, hur svårt är det då att göra en kort, bred freestyleplanka som är tillräckligt bred för alla newschoolers att stå rakt upp och snurra sina segel på? Det är inte rocket-science det här… Har man känsla för shapning så har man, har man koll på de olika faktorer som påverkar en brädas egenskaper så har man. Har man inte så blir de flesta brädorna kass som man försöker göra.

    Vad gäller AB+ Freestyle lr inte så verkar den bara finnas i deras shop-sidor, inte på vanliga hemsidan.

  • dr-masse

    Medlem
    2 februari, 2004 vid 08:56

    Oj! Det där ser ju radikalt ut. Högt, hela grejor och med kontroll. Näe, det kan inte vara den Johan jag känner… 🙂

    Surfa På!

    (förresten, vad tyckte du om RRD 105? Jämför gärna med Skate. Funderar på en sådan + Compact)

  • culing

    Medlem
    3 februari, 2004 vid 21:09

    Tja Masse, hur har du det i vargavintern?
    Jojuste RRD TT 105:an, den var riktigt bra, allround som få.
    Skate 100 LTD`n är betydligt lättare ca 1 kilo, planar märkbart mycket tidigare, men inte lika lättsvängd.
    Poppen är riktigt bra på båda brädorna.
    Tror Skaten kräver lite mer av seglaren än RRD´n.
    Nu ska jag prova Goya FW 95, kanske ska ha den som största bräda.
    Stay Gnarly!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing AB+ Freestylebräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.