Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › a+B Slalom 270??
-
a+B Slalom 270??
Publicerad av gegga på 30 september, 2002 vid 13:08Vet inte A.Bringdal om att man inte seglar hårdvindsslalom
i PWA längre?
Till vilka köpare vänder han ser med en ny super smal 270
slalom?
Om han vill nå samma framgång som Starboard måste han
nog ändra fokus lite!anonym-anvandare svarade 22 år sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Tack o lov att det finns sådana som han och några till som fortfarande tar fram det ultimata snabba…..måste det ingå i PWA för att tillverkas och passa någon????
Speed….är inte det en tävling eller, visserligen inte med i PWA men ändå.
Kryp ut ur vassen nu och inse att A.B är en fantastiskt duktig seglare och troligen även designer…..jag önskar honom lycka till och det skulle inte förvåna om hans grejer piskar skiten ur det mesta. Heja Sverige och AB+!!! -
De snabbaste brädorna jag ägt var sputnik 270 och Mega Jag 270 från 1994. NO limit men relativt smala i sin användning. Passar bäst i plattvatten men då är man snabbast.
Snobben -
Den som tänker igenom lite hur snacket går, kanske kan gissa att det gäller att vara med när det händer..
Oavsett om det blir PWA-salom igen eller ej, är det kul att denna kille dristar sig att ta fram nya raketer.
De som seglar i vågor gör det inte för att man gör det i PWA -de gör det för att det är kul.
Jag seglar på slalombrädor för att det är kul, de kräver och ger mer än till exempel en F2 wizzard (som är en helt ok bräda). -
Hur kul skulle det va om det bara gjordes tävlingsgrejor då?
majoriteten av alla som surfar tävlar ju inte i PWA så varför ska man rikta sig efter det? -
Tack Markram, för ditt inlägg och påpekande om slalomgrejerna som kräver betydligt mer än ex. freeride. Det är nog det som gör det så kul att åka på en downvind, krävande men klarar du det så ger den så mycket tillbaka i form av hastighet. Det är nog det som AB tänkt på, åtminstone får jag den uppfattningen när man läser hans uttalanden!
-
jag har en JAG från – 93 med sailworks camber segel o sailworks kolfibermast från – 94 och det rätt kul att gå från fanatic bee 124 till Jag när det friskar i ordentligt …. gammla prylar e inte strunt .. fast många tror det…
fast visst min Fanatic Bee 124 från -01 är ju mer lättseglad och tar större segel osv … -
är det nån som sett en hypersonic på riktigt än ? dom skulle väl komma till sverige runt den 20 sept …
-
Då har Snobben inte prövat modernare slalom brädor…..det skiljer duktigt i hastighet, även teknik för den delen.
Forna slalomboards har inte en chans mot sena 90:talare, ett helt annat släpp och “flyt”. -
jo klart att nya brädor är snabbare o bättre osv … men om jag seglar i 25 knop eller 32 kvittar … jag har hur kul som helst iaf och väldigt sällan man iaf får gå på riktigt små prylar … det är ju freeride brädan som används 97% av gångerna
-
Läste senaste Windsurfing Magazine häromdagen och konstaterade att det lobbades för slalom både i ledarspalten och i reportaget från tävlingarna på GC. Kan kanske vara så att medieintresset för slalom är på väg tillbaka.
-
Tycker inte att AB+ modellprogrammet är speciellt smalt. kolla själv in på: http://www.surfingsports.com/ab+.asp
/Måns
-
Hårdvindslalom. bredderna är ju 54 och 56, dvs även den som är 54 bred planar i 8 m/s (om man inte väger över 90)och lär vara en jävligt skön bräda som inte har något motstånd, som en kille sa som testade en WC slalombräda, det gick så jävla fort men ändå så blåste det inget / Benke
Logga in för att svara.