Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ABS
-
Publicerad av yeeah på 4 mars, 2004 vid 17:23
tjena gott folk e de någon som vet var man kan få tag på ABS plast till sitt brädbygge?
/Jakob
zaihttam svarade 21 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Svar till:
…Top secret
[/ QUOTE ]
Barnsligt… tänk om EH skulle ha den attityden. Tror dom flesta bord shapeare i svedala har haft han som förebild…
-
det var ett skämt
allvarligt talat så e de ju inte så svårt att söka på internet, prova det…
det går bra att söka på ”plast” ”abs” m.m
Du lär hitta massor av företag som säljer det -
ehh alvarligt talat så är det faktiskt ganska svårt att hitta det på nätet i allafall om man vill ha det i närmorådet så man kan åka o hämta det, frakten brukar bli för jävlig på skivor….för det första så får man en jävla massa bilsidor av ngn märklig anledning
för det andra så .. nåja..
vad jag ska ha det till? för att slippa glasa runt om kanten på brädan! nåja jag har hittat ett företag i malmö som säljer skivor. -
Svar till:
det var ett skämt
Du lär hitta massor av företag som säljer det[/ QUOTE ]
Allvarligt talat, varför posta och låtsas som du har koll när du inte har det?
-
Jag kan inte mycket om plast men jag har en gammal roddbåt i abs plast och på den går det inte att plasta utan abs måste svetsas.
Detta har jag fått höra och det kanske finns flera olika abs plaster och jag kan mycket väl ha fel.
Men min uppfattning är att abs plast är ”fet” och mjuk och det borde ju inte lämpa sig till brädbygge. -
abs är det absolut vanligaste materialet till ”railsen” andra mtrl som använts vad jag har hittat är lexan & kormacell? givetvis borde enhel del andra plaster oxå funka, men varför vara testkanin när andra redan varit det??
-
Svar till:
Svar till:
det var ett skämt
Du lär hitta massor av företag som säljer det
Allvarligt talat, varför posta och låtsas som du har koll när du inte har det?
[/ QUOTE ]
Kul att du, som anonym!, skriver ett sådant inlägg…
Nu är det ju så att jag dagligen envänder OLIKA plaster innom mitt jobb samt bor 2,5 mil utanför Västervik, komunen marnadsför sig som ett centrum inom plastindustrin
Kolla gärna in http://www.puck.se
Så JAG vet nog i alla fall en del om det och har inga problem att få tag i div plaster och komposit material -
prova playwood annars, går hur bra som helst när man ska göra huvudfotingar i trä. förresten någon som kommer ihåg huvudfotingarna? en sann klassiker!
Logga in för att svara.