Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Actionkamera/flymount/borttappat

  • Actionkamera/flymount/borttappat

    Publicerad av mrquality på 9 november, 2020 vid 17:23

    Hej!
    Tusentals actionkameror drunknar över hela världen varje år. Jag skulle vilja kalla en minuts tystnad för dem.
    .
    .
    .
    .Så,
    Jag gillar filma och fota i allmänhet, har filmat mig tiotal gånger sen jag började vindsurfa. Tycker att är roligt att se utveckling samt att kolla min position på fötter , mima ben och armar under jipp eller annat. Jag har haft flera action kamera och i början ville aldrig köpa en go pro pga var rädd att tappa den i vatten. Då har jag haft olika typer av kameror, i vissa kom in vatten efter 50 gånger användning, andra batteriet har helt slut . Har haft och har filmat med fly mount många många gånger även när jag bodde utomlands, tycket att den är grym!!!!. Förra året köpte min första GO Pro Hero 7 Silver Edition och efter bara 2 månader i en kastfall tappade bort den. Hade aldrig hänt med alla billiga kameror som jag hade haft men den dagen jag var överriggad med 7.8 på Näsa äng och det var så kalt att plasten sprak under kraschen. Tyvärr hamnade i ett läge att jag skulle välja mellan att gå upp på bräda eller försöka rädda min flymount som långsamt gled också ner i vatten. Anledningen att jag tappade den också var att flymount tamp satt inte riktig bra, men som sagt hade aldrig hänt nåt tidigare så jag slarvade lite. Men iaf har filmat sist med en av min gammal kameror men nu köpte en ny med 170° vinkel och 4 K , enkelt kamera . Har köpt från Amazon en liknande variant av flymount endast skillnad är att den är 600kr billigare typ ahahah .Har också gjort själv och testat i vatten något form av böj i så fall skulle jag tappa bort den nya kamera så det blir lättare att hitta. Den klara hålla kamera och kamera fäste. Den är inte iväg när man filmar och väger ignenting . Jag vet att det finns att köpa den orangea flytande skyddsskal men jag gillar att mecka, konstruera saker själv ahahaha. Och du har du tappat bort också din kamera?

    rickard_nr1 svarade 3 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • mrquality

    Medlem
    9 november, 2020 vid 17:26

    den nya

    Attachment Image
  • rickard_nr1

    Medlem
    9 november, 2020 vid 18:00

    Jag har kört med den klämman i typ 5år och den kräver en ombyggnad för att hålla. Ta bort allt som sitter på klämman. Borra upp hålet i mitten där de idag sitter en fjädrande skruv till 6mm och tryck i en m6 och sen skruva fast Goprofästet direkt i klämman. Idiotsäkert😁 för att ge dig en cliffhanger så kommer bild kommer senare🤙

  • rickard_nr1

    Medlem
    9 november, 2020 vid 21:53

    Så här har jag gjort, klart stabilare

    Attachment Image
    Attachment Image
  • canoya

    Medlem
    10 november, 2020 vid 08:53

    Har också det fästet och håller med Rickard_nr1 om att det är lite vekt och kameran viker sig lätt in mot masten när det är studsigt eller man landar lite hårt efter ett hopp. Körde ett tag med ett fäste för hjälm i stället för leden men det bröts sönder när jag blev spolad och riggen tog i botten och jag tappade kameran. Hittade den dock dagen efter då jag kunde se på mitt GPSspår ungefär var jag varit när den försvann och det var spegelblankt dagen efter. Tog SUPen och cyklop och paddlade i ett sökmönster. Det hjälpte väl att det var sandbotten och Vättern har klart vatten :).

    Får nog testa varianten med M6 skruv direkt från undersidan!

    Själva klämman har aldrig lossnat. Har använt den både i masttoppen och på bommen.

    På mina vågsegel finns en lite ögla i toppen där man kan fästa en säkerhetslina, men detta saknas på freeride- och raceseglen.

  • mrquality

    Medlem
    10 november, 2020 vid 10:32

    Jag har kört med den klämman i typ 5år och den kräver en ombyggnad för att hålla. Ta bort allt som sitter på klämman. Borra upp hålet i mitten där de idag sitter en fjädrande skruv till 6mm och tryck i en m6 och sen skruva fast Goprofästet direkt i klämman. Idiotsäkert😁 för att ge dig en cliffhanger så kommer bild kommer senare🤙

    Bra då måste jag fixa också det!

  • rickard_nr1

    Medlem
    13 november, 2020 vid 22:14

    Beställde en Gopro max häromdagen och får känslan av att man nog hade haft de gött av att få ut den på nån kortare arm en bit från tex riggen. Har ni några idéer?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Actionkamera/flymount/borttappat

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.