Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Adobe premiere pro 1.5 audio tips sökes..

  • Adobe premiere pro 1.5 audio tips sökes..

    Publicerad av Knatte på 11 oktober, 2006 vid 20:54

    Har en liten fråga, om hur skjutton man bär sig åt att tona ut musiken i timeline fönstret?
    I tidigare versioner så kunde man ju fånga ljudspåret med hjälp av musen och tona ut låten, genom att dra ner den fångade musiksnutten.
    I premiere pro version 1.5 så kan man ju inte göra på samma sätt längre:mad:
    Har försökt lite olika varianter, men har inte på något sätt tona ut/ner en låt:blush:
    Snart måste jag ju börja hårdplugga manualerna, men har inte vid en hastigare titt hittat något om detta problem…..

    Så finns det någon som vet något om detta? Ge mig lättfattade tips :tongue:

    Knatte svarade 17 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • clemens

    Medlem
    12 oktober, 2006 vid 04:47

    Jag kan berätta för dig, men då måste du först lova dyrt och heligt att inte lusa ner filmerna med läskig electronica-panflöjt.

  • clemens

    Medlem
    12 oktober, 2006 vid 04:53

    Där har du lösningen, sen måste du trycka på den amrkerade pluppen i bild två så får du ut keyframes precis som i tidigare verisioner. Glöm inte att merkera avsett ljudklipp.

  • drakglenn

    Medlem
    12 oktober, 2006 vid 05:51
    Clemens wrote:
    Jag kan berätta för dig, men då måste du först lova dyrt och heligt att inte lusa ner filmerna med läskig electronica-panflöjt.

    😀 😀 😀

    //Glenn

  • Knatte

    Gäst
    12 oktober, 2006 vid 06:49
    Clemens wrote:
    Jag kan berätta för dig, men då måste du först lova dyrt och heligt att inte lusa ner filmerna med läskig electronica-panflöjt.

    Clemens! Så här glad blev jag av din hjälp!!!! a026.gif

    Det var den lilla pluppen, som jag inte hade greppat innan! Vad det gäller elektronica, så kan jag nog inte lova något :cool2:

  • Knatte

    Gäst
    12 oktober, 2006 vid 07:37

    Nästa fråga 😀
    Om man nu har Adobe Premiere pro 1.5. Vilken typ av komprimering är den bästa då ? Jag brukar använda Mpeg 2. Men finns det smartare alternativ och som kan ses av de flesta folk utan speciella Codecs mm. Tips tas emot 🙂

    Jag sitter just nu på 12 minuter film och det känns som att det blir en stoooor filmsnutt, om jag inte hittar någon bra komprimerings metod:tongue:

  • stickan

    Medlem
    15 oktober, 2006 vid 18:53

    Nu vet jag inte vilken version som är nyast men jag har PP 7.0, är din version väldigt gammal eller är det en helt ny version?

    I min version finns Audio Transition under effect, det är bara att dra en så till ljudspåret precis som man gör när man till exempel använder en vanlig bildövergång. Men som sagt så kanske vi har helt olika versioner…

    Mvh Stefan

  • Knatte

    Gäst
    21 oktober, 2006 vid 16:01
    Stickan wrote:
    Nu vet jag inte vilken version som är nyast men jag har PP 7.0, är din version väldigt gammal eller är det en helt ny version?

    I min version finns Audio Transition under effect, det är bara att dra en så till ljudspåret precis som man gör när man till exempel använder en vanlig bildövergång. Men som sagt så kanske vi har helt olika versioner…

    Mvh Stefan

    Jag sitter på en nyare version. Efter 7.0 så började man om på 1.xx igen. Samma system som för photoshop som heter CS efter 7.0.. De ändrade denna funktion som du beskriver i senare versioner. Fick svaret via Clemens, hur man skulle göra :tongue:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Adobe premiere pro 1.5 audio tips sökes..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.