Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Advance Kobra 12 / 17

  • rambo_johnson

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 10:49

    Svar till:


    Den kanske inte SÖG men visst var den inte så jätte bra.

    [/ QUOTE ]

    haha den sög med andra ord

  • fredde

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 12:26

    Men jag har aldrig haft en kite det varit sånt grymt häng i som i 9an……

  • zebulon

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 18:17

    Ha, härligt att se att den alltid så Konstruktive-Hugge fortsätter i samma trevliga stil! frown.gif

    Kan meddela att alla KOBROR är slutsålda, från Air Born iaf. Extremt (!) bra kvalitet, väldigt hög AR ( = trögare styrning & svårare vattenstart ). Alla nybörjare som köpt kite har jag faktiskt avrått från att köpa KOBRA 17.7 just därför–ibland utan framgång smirk.gif

    Anledningen till att vi inte säljer KOBRA ’05 är att den inte alls klarar sig i konkurrensen mot JN Prima Donna (och Advance Skorpio, för den delen…)

    Förenklad vattenstart, ja inte mycket att säga förutom att montera en 5:e lina då kiten har infästningar både fram o bak, eller att hålla sig på grunt vatten tills man inte tappar kiten så ofta…

    MVH, Jonas
    http://www.airborn.se

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 19:31

    mm, testade med att få kiten på trailing edge – gick inte utan hjälp ! – måste ha en 5:e lina !!! eller så e jag fööör grön !

    Draget i dem – för en nybörjare – SJUKT ! jag blev rädd massor med gnger idag , dock det inte blåste på hela tiden frown.gif

    svårt med att hålla kiten iluften än, men det tror jag går över…

    en sak till !

    ngn som ska ut imorrn och köra runt Stockholm ? ( torö, schweizerbadet, nynäshamn, fågelöudde ?) ring gärna – skulle vilja hänga på ( egen bil då ) med en till polare som har nyss börjat med kiter – vill lära oss lite tekniken osv smile.gif men mest se hur det går för kitare här i Stockholm smile.gif

    0739978064 // Alex

  • mrmille

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 22:42

    Har för mig jag sett coffer vattenstarat sin 17.7a utan större besvär.

    Så vitt jag vet har jag aldrig sett biorno sänka ned sin i vattnet då den verkar löjligt stabil för att vara en lei kite.

  • coffer

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 23:10

    hehe, ne, jag har inte lyckats vattenstarta den.
    Har iof bara försökt nån gång.

    Biorno är nog lite bättre insatt i hur man trädstartar en 17,7. shocked.gif

    O kiten e nog inte mkt stabilare än andra bara för det.
    Det är nog mer förarna som avgör om man sätter den i vattnet lr inte.
    Det är nog så att vi satsar för lite om d e så att jag bara satt den i vattnet 1 gång o björn ingen.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 juli, 2005 vid 23:25

    Skrev en liten Review här på KN – alla nybörjare kan ju läsa och dra sig in i sporten – nte så farligt bara man läser på i en månad innan smile.gif

    http://www.kitenation.se/web/forums/viewtopic.php?p=12901#12901

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Advance Kobra 12 / 17

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.