Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AHD GPS Speed Challenge with The Cup…

  • AHD GPS Speed Challenge with The Cup…

    Publicerad av mattias-j på 19 februari, 2009 vid 18:22

    Ni som loggat in er anmälan på GP3S för norra Öland kanske redan har sett det. AHD blir huvudsponsor i tävlingen och första pris blir alltså en AHD SL1:a!!! Vi tackar naturligtvis AHD för detta!!! Total prissumma i tävlingen hamnar runt 40-50 000:- mer info så snart alla detaljer är klara.

    Landskampen kommer heta “The Cup” och kommer bestå av en sjysst buckla som stannar hos dom som vinner….

    Kan Jesper nåla denna tråd, så använder vi den som tävlingstråd från nu. Tack på förhand!

    /Mattias, Micke Ö

    hanko svarade 14 år, 11 månader sedan 33 Medlemmar · 123 Svar
  • 123 Svar
  • budda

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 20:19

    starkt jobbat grabbar

  • klang

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 21:35

    @Mattias J 531301 wrote:

    Total prissumma i tävlingen hamnar runt 40-50 000:- mer info så snart alla detaljer är klara.

    Oj oj oj, det var inte dåligt… måste genast ut i garaget och slipa på fenorna…

    Härligt jobbat grabbar…

  • jester

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 22:20

    Länk till eventet på GP3S: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=event&val=56

    Jag har blivit utmanad av Roger van Tongeren i en returmatch i rallyspel. Så jag kommer ta med mig min Xbox360, och lite sköna bilspel. Jag kan behöva förstärkning, för jag gissar att han ligger i hårdträning.. 🙂 Vann ju lätt mot honom i holland för ett par år sen.Lutar åt att vi kör Colin McRae Dirt.

  • surfan

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 22:26

    Det är jag en fena på !!!!

  • mattias-j

    Medlem
    19 februari, 2009 vid 22:45
    Jester;531376 wrote:
    Länk till eventet på GP3S: http://www.gps-speedsurfing.com/default.aspx?mnu=event&val=56

    Jag har blivit utmanad av Roger van Tongeren i en returmatch i rallyspel. Så jag kommer ta med mig min Xbox360, och lite sköna bilspel. Jag kan behöva förstärkning, för jag gissar att han ligger i hårdträning.. 🙂 Vann ju lätt mot honom i holland för ett par år sen.Lutar åt att vi kör Colin McRae Dirt.

    Ska jag ta med projektor? Har en lös som jag använder i jobbet, klarar 300 tum…

  • imported_macts

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 07:35

    @Mattias J 531382 wrote:

    Ska jag ta med projektor? Har en lös som jag använder i jobbet, klarar 300 tum…

    Projektor vore bra, dels för Jespers utskåpning av Roger i rally, men även för filmvisning.
    På ESM i Holland körde vi filmen “Faster” med projektor och det var trevligt

    verkligen bra jobbat hittills med tävlingen!

  • jester

    Medlem
    20 februari, 2009 vid 07:37

    Projektor är aldrig fel. Roger mummla nåt om att han skulle ta med sig sin oxå.. Perfekt för att visa dagens resultat osv oxå. btw.. Så gör dom på bla FlipperSM, och det är trevligt att ha koll var man ligger.

  • mattias-j

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 08:05

    Här lite info om AHD SL1 68. Den finns ännu inte på AHD´s hemsida, bilden är dock på SL1 80. Specifikationer: 238 lång, 49 bred, 30,3 ofo, 68 liter.
    Detta är allstå 1:a priset i tävlingen!!! Värde: 15 695:- SEK

    Så här skriver AHD:
    Shape specificities:
    Flattened scoop line: early planing and speed
    Compact outline: carefully trimmed to add early planing capability to controllability and forgiveness.
    Deck Step: to rigidify the front of the board, maximising the translation of applied forces into both speed and nervousness.
    Bottom: optimal skimming capability through a very pure bottom-shape
    SL 1 New V Concept: maximal stability and speed

  • surfan

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 17:04

    Va det inte pris pengar oxo ??

  • imported_macts

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 18:57

    @surfan 531627 wrote:

    Va det inte pris pengar oxo ??

    Du får väl sälja brädan när du vinner:-)

  • mattias-j

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 19:17
    surfan;531627 wrote:
    Va det inte pris pengar oxo ??

    Du får välja, 3000 spänn eller AHD SL1….skämtosido. Vi har fått till så mycket bra grejjer, så alla kommer tjäna på detta. För visst är väl en ny bräda som du kan göra vad du vill med bättre än 1/5 i cash….

    Utgångssumman var 10 000:- i totala prispengar. Nu kommer vi få till ca 40-50 000:- i prylar. Vi i tävlingsledningen tyckte det var mycket bättre…

  • surfan

    Medlem
    21 februari, 2009 vid 21:18

    Det blir super bra, fan va grymma ni är kämpa på!!!

  • p-malmkvist

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 13:35

    Ska bli riktigt kul det där, stolt över att vara med ett märke som satsar stort på speed =helt rätt..

  • p-malmkvist

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 13:38

    Träna nu hårt gubbar, minst 100kg och utan buk är det som gäller:grin:

  • imported_macts

    Medlem
    22 februari, 2009 vid 15:03

    @P Malmkvist 531743 wrote:

    Träna nu hårt gubbar, minst 100kg och utan buk är det som gäller:grin:

    Fan, jag har alltid trott att det var mycket buk som gällde för speed???? Men det kanske bara gäller segel?

Sida 1 av 9

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing AHD GPS Speed Challenge with The Cup…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.