Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › ahd max 62-64
-
ahd max 62-64
Publicerad av easyrider på 5 november, 2000 vid 18:02är det någon som har eller har provat denna läckerbit..???
easyrider svarade 24 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Va ? Är det så hemligt med ahd ? Är det en dålig bräda kanske/badwillrädsla…
-
Inget hemligt med AHD förutom deras nya 95 cm breda racer. Har en Maxxride 58 som jag är SUPERNÖJD med.
-
har en max 62:a som jag är supernöjd med läckerbit var rätta ordet.
-
Hur är det med ahd brädorna, Jag har fått för mig att dom är väldigt hållbara,!
Stämmer det, eller blir det skador/bulor och laminat släp på decket även på dom om man kör lite för hårt.? -
Jag har inte haft några problem med mina, dvs Diamond 72 och maxxride 58. Alla tillverkare har väl haft problem ngn gång, kolla bara på mistrals gröna flowbrädor -99 eller F2 ride -99
-
Har provat max -62 och -58 shyssta brädor men lite tunga för min smak -62an vägde 8,4kg med stroppar, grymmesköna att hoppa med
-
synd att ahd inte har kvar 58:an med 86 l ,
Nu är den minsta maxen 92l och 60cm bred( to big)
Jävligt sugen på en Max 58:a….Hur stort segel tar den
Någon som seglat på en max 60???? -
Jag har en Maxx 58 och kan intyga att den är kanon!! Tror att den heter G-ride och är gjord i Protec i år (lite tyngre men lite bättre dingmotstånd). Ska söderut i Januari så du kanske kan få köpa min.
Maila mig på oscarbrogren@telia.com så kanske vi kan komma överens.
-
Visst är de bra, men AHD håller tyvärr inte så länge, blir mjuk efter ett par säsonger
-
är det 2001 som väger det hade hoppas på 7,1 som det står hos wallen
för resten vad väger alla andra freestyle brädor, ni som har mistral
f2 rrd ahd fanatic ect skriv in och berätta med fenna + stroppar -
Tabou 258 verkar vara en mycket bra bräda enligt Tyska SURF
-
För er viktnissar har jag nu vägt min 64 och 58. Med blöta stroppar och fena vägde de 8.2 resp 7.3 kg. Måste ju sägas vara godkänt med tanke på att angiven vikt utan fena och stroppar är 7.1 resp 6.6 kg.
-
jag bockar och tackar . 6.2 segling i varberg idag med kalla händer
Logga in för att svara.