• Airush Lift

    Publicerad av anonym-anvandare på 11 september, 2003 vid 18:05

    Är det någon som har erfarenhet av Airush Lift 2002 eller 2003. Om man läser tester för 2002orna så verkar dessa helt otroliga.

    Jag blev rekommenderad av ett Pro i Tarifa att inte köpa dessa då han tyckte att de var alldeles för tekniska för en mellangod kitare men helt oslagbara för duktiga.

    Denna kommentar gör mig bara mer sugen. Tacksam för synpunkter.

    joje svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • cjuggla

    Medlem
    11 september, 2003 vid 19:58

    Jag har en Airush Lift 9,4 (11,2m2) och är sjukt nöjd med den. Den är stabil och snabb, grymt bra kvalitet, tex sydd med tre stygn i stället för två på alla bladers inkl leading edge, dubbelt tyg som förstärkning i bakkant på skärmen. Bommen är mycket bra utformad, enkelt och smidigt depower justering, ett leash system där bommen löper iväg på ena styrlina om man skulle släppa bommen.

    ..sen är det designen överlägsen!

  • joje

    Medlem
    12 september, 2003 vid 11:32

    Jag har en lift 9,4(02) och en lift 12,2(02). Tycker nog att de var lite väl häftiga att börja med och jag borde inte valt dem som förstakite. Nu har jag vant mig och trivs med dem. Liftarna kräver verkligen att man flyger dem fort, dvs inget bottendrag men väldigt mycket “topp”. Jag har hört att 03:orna är mycket snällare(som alla 03:or verkar vara) med mer botten. Det blir förmodligen 04:or på mig till våren….it´s only money!

    Take care
    Johan

  • cjuggla

    Medlem
    12 september, 2003 vid 11:44

    Svar till:


    “inget bottendrag men väldigt mycket “topp”

    [/ QUOTE ] har du lust att utveckla detta lite??

  • mav

    Medlem
    12 september, 2003 vid 21:52

    det han menar är att kiten inte ger så mycket kraft i låga vindar men istället kan köras i väldigt höga vindar. detta kan man märka hosde flesta hoppmaskiner, att de inte ger så mycket i botten av vindspektrat men istället får ett brett sprektrum uppåt.

    E.

  • joje

    Medlem
    14 september, 2003 vid 07:31

    För att få drag vid lite vind måste man flyga draken väldigt aktivt(fort) vilket kräver mycket av piloten. Skulle också tro att andra high-aspect kitar har den egenskapen/nackdelen vid lite vind.

    take care
    Jo

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.