Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åka i November?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 17:16

    Tarifa//Mvh Bengt http://www.skid.nu

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 17:27

    tarifa är rätt kallt i november, finsn betydligt bättre ställen att åka till då.
    sen är vinden i tarifa som den är också. antingen blåser det hästak** eller så blåser det 4-5m/s.

    beroende på budget och hur länge du ska vara borta så verkar los roques i venezuela(ca 85% dagar med vind över 5.5m/s) eller kanske fuerteventura(flagbeach ska va ganska revig strand dock) bra.

  • eddie

    Medlem
    9 september, 2003 vid 18:45

    Svar till:


    Funderar på att åka en vecka någonstans.Vart skall man åka?
    Mårten

    [/ QUOTE ]

    Halloj, Mårten. jag har lite liknande funderingar som du. Har du ressällskap?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2003 vid 20:21

    Lutar åt Egypten!Har flickvän och en gammal surfare med bihang som resesällskap.
    Mvh Mårten

  • dmp

    Medlem
    10 september, 2003 vid 07:27

    Vi kommer att befinna oss o cabarete från jan till april o har bokat en relativt stor lägenhet.. så e det nån som vill hyra in sig på en bädd billigt så e det bara att maila..

    //Jake

    http://www.kitepower.se

  • draksurfarn

    Medlem
    10 september, 2003 vid 12:43

    Jag ska ochså till cabarete då.

  • joje

    Medlem
    10 september, 2003 vid 14:44

    …å ja hoppas kunna vara där också…

    Jo

  • pepa

    Medlem
    10 september, 2003 vid 15:28

    En respuesta a:


    Vi kommer att befinna oss o cabarete från jan till april o har bokat en relativt stor lägenhet.. så e det nån som vill hyra in sig på en bädd billigt så e det bara att maila..

    //Jake

    http://www.kitepower.se

    [/ QUOTE ]

    Hoppas ni är beredda på att vinden kanske inte är den bästa i januari/februari. Man kan iofs ha tur, vi hade 40 dar i streck med grym vind i den perioden.

  • annas

    Medlem
    10 september, 2003 vid 15:51

    Totalt 6 dagar(var det va, jeppe?) utan vind från den 5e feb till den 1a april förra året. Så de va gött. Men dec/jan hade tydligen varit skit

  • nic

    Medlem
    10 september, 2003 vid 21:49

    Om man vill kita så är Tarifa helt ok. Över 15 grader i vattnet i nov och med lite kunskap om området finns det alltid ställen i närheten att kita på i trevliga vindstyrkor även om det blåser hästpung i Tarifa.

    Tror Hurgada kan vara väl vindstilla på vintern vad jag hört iaf. Venezuela, Isla Margharita är nog ett bättre alternativ då.

    Läs mer på http://www.kitesurf.nu/html/read/article.cfm?id=133 om tarifa.

    //nic

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 september, 2003 vid 22:23

    jo det går men man får åka 2mil ungefär och det är verkligen inte världens bästa spots vi pratar om då.

    sen har kiteing förbjudits i algeciras(kanske bara över sommaren, iofs inget badställe så kanske årret om).

  • nic

    Medlem
    11 september, 2003 vid 07:43

    Sant. Hyrbil för att kunna utnyttja all vind är ett måste men jag åker hellre till ett ställe där jag bara behöver åka 2 mil i värsta fall än att inte få kita alls…

    I början av Levanten så kan man få åka fem mil åt andra hållet så har man en underbar kitedag medan levanten stabiliserar sig.

    Nä, har man pengar är väl t.ex Venezuela eller västindien smarrigt men för att få max utdelning (under svensk vinter) för pengarna tycker jag Tarifa är på topp.

    //nic

  • gugge

    Medlem
    11 september, 2003 vid 07:55

    Jag var på Isla Margaritha för nån vinter sen. Fan vad det blåste, hela tiden. Go for it.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2003 vid 10:33

    Har hört att kapstaden ska vara en hitt både stora vågor, hajar och plattvatten. De ska vara ganska billigt också. Olle Nyqvist, Gurra och Egil tänkte dra dit nåra månader.
    Jag vill ochså dra någon stans under julen ca 3 v få se om det blir kite eller alaska eller nått /pontan

    Team VIDRIG

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Åka i November?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.