Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Aktiva surfare i Umeå?

  • Aktiva surfare i Umeå?

    Publicerad av johan_m på 22 februari, 2008 vid 16:51

    Har 2 dagar denna vecka sett 2 olika bilar med surfutrustning på taket, tänkte därför kolla om nån vet vilka dessa är?
    Jag visste inte ens om att det gick att surfa här uppe nu, men blev nyfiken nu när jag sett 2st med surfutrustning på taket, ser nämligen ingen logisk förklaring till att se sådant 2ggr på en vecka mitt i februari här uppe.

    Så finns det alltså några som surfar här uppe nu?
    Ser på smhis hemsida att isläget är sådant i östersjön att det verkar som att det skulle fungera att surfa nu här uppe och även ännu längre upp.

    bill svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • pure

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 17:32

    Om det är så långt norr ut så kan det ju bara finnas en 🙂

  • mbo

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 18:13

    Smjole på Lillsärsudden var ute under mellandagarna… eller kanske var det ett flyttlass du såg? 🙂

    För min del är min isjakt a`la longboard klar under helgen och det skall bli j..a kul att testa prylarna.

  • johan_m

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:34

    Jo anders vet jag va ute på mellandagarna, men hans bil skulle inte ses i umeå med surfgrejjer, och de andra jag vet om i Umeå har inte heller sådana bilar.

    Flyttlass har jag också funderat på men då det har varit så gott som olastade bilar förutom surfgrejjerna. Trodde inte att någon skulle veta nåt men tänkte iaf fråga, ska åka ut till lillskärsudden imorrn och kolla om det är öppet vattten där, eller det kanske någon vet så att man slipper åka dit?

    Vore skoj att surfa i umeå i februari, känns lite ovanligt. För två år sen var vi tre som va ute i princip så tidigt man kunde i umeå, i slutet av april, då hade isen bara gått upp på umeälven så vi va där och surfade, men det vore skoj att åka ut 2mån innan detta år.

  • jakob_s

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 15:24

    Det borde vara jag men jag var så smart att jag sålde mina dukar Långt innan de nya ens var beställda.. och vad händer då..jo, då kommer vintern som eh… inte blev nån vinter..
    emp och ismässigt har det ju bara varit osurfbart några få veckor..

    hoppas dukarna kommer snart…längtar tills man får prova dom (och nya Proof freestylen =) )

  • calle_b

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 20:22

    Jacob o andra Ume-folk, dra ett PM när ni ska ut så kan jag plåta lite. Jobbar på en vändpunkt i plånboken och att betala av nya brädan. Fram till dess kan jag stå till tjänst med lite foto och en 5.3 a till låns…

    Fridens!
    /c

  • bill

    Medlem
    23 februari, 2008 vid 23:13

    Har ni redan öppet vatten i Umeå?
    Är det i så fall öppet där man surfar?
    Duktigt sugen på att segla men i Luleå ligger isen fortfarande.
    Förra året gick isen i älven ca 26 april…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Aktiva surfare i Umeå?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.