Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Akut behov av bom

  • Akut behov av bom

    Publicerad av oscarb på 28 juni, 2007 vid 14:08

    Jag är i akut behov av en ny bom passandes 4-linors 9 EH kite. Skicket är inte så noga bara den fungerar… Hämtar den omgående om någon har en över till billigt pris!

    ps. Tack skotten för den förra lagningen men även dessa linor är nu helt avskavda…

    /Oscar 0709-245268

    mjersen svarade 16 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • oscarb

    Medlem
    29 juni, 2007 vid 14:54

    Hallå… någon måste ha en bom liggandes, om man inte vill sälja så kan jag låna den kanske…..
    /Oscar

  • matte_c

    Medlem
    30 juni, 2007 vid 07:58

    Jag har en gammal sliten slingshot-bom liggandes med tre linor på (den fjärde är funkar som femte lina på en annan bom. Du kanske har en fjärde att komplettera med. en av linorna tror jag dessutom har en knut. Visserligen kan jag ju ta linan med knut på som femte på den andra bommen så du slipper lägga 3 timmar på att sabba naglarna. Men vi snackar reservdelsbom här alltså. Är man desperat så är man. Kör en EH-bom nuförtiden till slingshoten vilket borde innebära att det går bra att köra slingshotbom till EH-kite.

    Linan som går genom bommen är lite uppskavd, men jag tror att bommen funkar som nödlösning i alla fall.

    Känns det riktigt life or death att få tag på en bom har jag en komplett naishbom från typ 03-02 (dock inte använd sedan 04) med 20-meterslinor. Detta är alltså en antikvitet där du får mecka ihop säkerhetssystemet själv, om du inte nöjer dig med att dra i quicken och får se kiten flyga iväg.

    Ring om du är intresserad.
    0703-42 93 46
    Matte

  • skotten

    Medlem
    1 juli, 2007 vid 01:19

    I need a two line boom… actually any decent condition boom without any lines on it.

    anyone got anything?

  • kasimir

    Medlem
    1 juli, 2007 vid 02:02

    55cm bom har jag pris kan diskuteras

  • skotten

    Medlem
    1 juli, 2007 vid 11:45

    pm me what you want me to do to get it 🙂

  • kasimir

    Medlem
    1 juli, 2007 vid 11:59

    Jag vill ha en uppsättning bra 25m linor. Vill du ha säkerhetssystemet också?

  • oscarb

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 12:15

    ok.. nu är jag helt bomlös och kan därför inte surfa alls.. Detta har gjort att jag är benägen att betala lite mer för en fungerande bom, om jag får den fort. Var kan man köpa nya bommar i SKåne annars, Robbans? (helst inte)

    /Oscar

  • patrikol

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 19:08

    @oscarb 397899 wrote:

    ok.. nu är jag helt bomlös och kan därför inte surfa alls.. Detta har gjort att jag är benägen att betala lite mer för en fungerande bom, om jag får den fort. Var kan man köpa nya bommar i SKåne annars, Robbans? (helst inte)

    /Oscar

    Falle kan skicka ner en till dig på två dagar!

    http://www.fahlensurf.se/v2/

  • skotten

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 20:22

    yeah speak to Falensurf, awesome customer service, you will never regret speaking to them.

    DONT CONFUSE THEM WITH ANOTHER KITESHOP THAT STARTS WITH A “W” AND SOUNDS ALMOST THE SAME…. HAHAHAHA

  • mjersen

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 20:24

    jag har en bom från min gamla eh freestyle 10a

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Akut behov av bom

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.