Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alacati eller Vassiliki

  • Alacati eller Vassiliki

    Publicerad av tolla på 12 april, 2011 vid 18:27

    Hej!
    Nån som testat Alacati eller Vassiliki?
    Söker plattvatten freeride med 7-11 m/s i augusti/september. Och har fått tips om dessa.
    Hur är det med vinden och plattvattnet på dessa ställen? Hörde av ngn om byigt i Alacati.

    tolla svarade 13 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mrswedish12

    Medlem
    12 april, 2011 vid 18:38

    Tja
    Jag jobbar i Vassiliki på sommrarna och rekommederar det verkligen! Juni – slutet augusti är det nästan vindgaranti varje dag men i september KAN det bli lite mer ostadigt. Är riktigt bra för freestyle/freeride/slalom och det är oftast runt 10m/s

    Finns verkligen inget ont att säga om stället!

    /JOnathan

  • s-1441

    Medlem
    12 april, 2011 vid 20:23

    Tjena !

    Jag har varit i vassiliki i 5 år i rad nu och i sommar blir det 5 veckor. Säger som Jonathan att det finns verkligen inget ont att säga om stället överhuvud taget. Jag har alltid varit där Juli-Augusti och har som mest haft på 3 eller 4 veckor 2 vindfria dagar. Övrigt har jag mest seglat 4,5 4,0 ! det varierar lite med vinden beroende på hur varmt det är, är det lite svalare blir det mer vind och tidigare och om det är varmt kommer det lite senare på eftermiddagen.
    Väldigt bra ställe för så väl nybörjare som proffs, vinden är som en hårfön och vattnet som ett badkar 🙂

    Kan inte mer än älska stället. Platt som tusan längst ut i viken, varmt vatten, inte ett moln på himlen och en underbar liten by. Människorna är alltid glada och snälla !

    Så Vassiliki kan jag verkligen rekomendera. S
    Ses kanske där ! Är där Juli-Augusti ,
    Jacob Lindqvist

  • planing

    Medlem
    13 april, 2011 vid 19:01

    Jag var där i typ 20 dgr för några år sedan, och jag håller med om att det är ett jäkligt bra surfställe. Dessutom finns det cykeluthyrning, och trevliga cykelvägar. Tyckte även att det var bra personal. Då jag hyrde utrustning en längre tid fick jag även delta på gratiskurs. Jättekul, för det var riktigt duktiga lärare. Tror att Englands bästa freestyletalanger är där.

    Det enda negativa var väl att jag tröttnade på byn i slutet. Det finns inte så jättestort utbud. Tycker om Naxos stad bättre, även om jag även tröttnar på den efter ett tag 🙂

  • tolla

    Medlem
    14 april, 2011 vid 15:34

    Tack för jättebra svar. Var egentligen mest inne på alacati, men nu undrar jag om inte vassiliki drar mer… Nån på Alacati?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alacati eller Vassiliki

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.