Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Åland vindsurf?

  • Åland vindsurf?

    Publicerad av mr_soft på 7 mars, 2008 vid 08:53

    Jag och min syster hade tänkt att åka till åland för att vindsurfa. Finns det något lämpligt spot för både nybörjare och erfarna?

    sode svarade 16 år, 1 månad sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sode

    Medlem
    7 mars, 2008 vid 18:43

    @mr_soft 450130 wrote:

    Jag och min syster hade tänkt att åka till åland för att vindsurfa. Finns det något lämpligt spot för både nybörjare och erfarna?

    När? Vad är ni ute efter?

    http://www.msf.aland.fi/mbjorke/surfspot.html, en karta med lite spots… Långnäs är nog inte riktigt rätt utritat, det är en bit norrut (och lite ost), men det är bara att följa vägen tills den tar slut…

    Sen finns eventuellt Möckelö, som kan funka på SV-V nånting…

  • mr_soft

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 03:10

    tänkte böjan av juli. jag har varit i degersand för länge sedan men jag minns inte hur det såg ut men har för mig att det var bra. bra strand vore ju fint.
    brukar det blåsa mycket under sommaren?

  • mr_soft

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 03:11

    långgrunt vore kanon…

  • sode

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 20:29

    @mr_soft 450396 wrote:

    långgrunt vore kanon…

    Början av juli… bra strand… långgrunt… Låter som du kommer att få fajtas med ett antal solbadande turister (och ortsbor)… Fast blåser det så lär det väl kanske inte vara sååå många… fär man hoppas… 🙂

    Degersand (och övriga Eckerö), vet inte exakt var det brukar köras, men själva badstranden är nog rejält långgrund… Styrsingsudde borde ligga i närheten, men vet inga detaljer…

    Nabben i Mariehamn är väl också hyfsat långgrund… tillräckligt för att det ska vara jobbigt att bära ut grejerna genom knädjupt hur långt som helst… (och för att inte tala om hur lack man blir när man ska bära tillbaka… 😉 )

    Nämnda spots kräver någon typ av sydlig för att funka…

  • sode

    Medlem
    8 mars, 2008 vid 20:36

    Ähum, juli är väl kanske inte den optimalaste månaden (brukar det kännas som), även om jag kanske brukar kunna komma ut en gång/vecka även då… mitten/slutet på juni (runt midsommar) brukar det ofta vara någon eller några riktigt blåsiga dagar, sen blir det lite lugnare än försommaren, men säkert helt bra för en nybörjare…

    (…men som vanligt så är historik ingen garanti för framtida prognoser…)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Åland vindsurf?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.