Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ålder på folket på surfzone

  • enkan

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:37

    28 år. Fick en rejäl insikt på Maui i höstas att det finns många många goa år kvar. Surfade en del med ett gött 60+gäng som körde på riktigt bra. Träffade vid ett tillfälle en eh kille som “tyvärr inte varit på vattnet de senaste tre veckorna för att han hade slagit i benet lite och vid hans ålder, han var 74, så fick man ta det lite lugnt…” …74? frågade jag, “du är inte mer än 50” ….:”oh yes and I’m a good skier as well:)”…

    Jag började -91. Hängde på konfen nån gång -96? till -99? och sen uppehåll tills -03.

    Har fått en rejäl nytänding:)

    /Pelle

  • wind-lover

    Medlem
    1 april, 2008 vid 21:54

    15 års kris

  • Knatte

    Gäst
    2 april, 2008 vid 07:11

    @enkan 455641 wrote:

    28 år. Fick en rejäl insikt på Maui i höstas att det finns många många goa år kvar. Surfade en del med ett gött 60+gäng som körde på riktigt bra. Träffade vid ett tillfälle en eh kille som “tyvärr inte varit på vattnet de senaste tre veckorna för att han hade slagit i benet lite och vid hans ålder, han var 74, så fick man ta det lite lugnt…” …74? frågade jag, “du är inte mer än 50” ….:”oh yes and I’m a good skier as well:)”…

    Jag började -91. Hängde på konfen nån gång -96? till -99? och sen uppehåll tills -03.

    Har fått en rejäl nytänding:)

    /Pelle

    Pratar du om Rune i Björlanda ?? Han bör ju vara 74-76 år nu and still going strong:cool2:

  • svenne

    Medlem
    2 april, 2008 vid 07:15
    Knatte;455669 wrote:
    Pratar du om Rune i Björlanda ?? Han bör ju vara 74-76 år nu and still going strong:cool2:

    Säger som min syrra: Age is just a number. 🙂

  • p-malmkvist

    Medlem
    2 april, 2008 vid 07:54

    Ok Electric!!
    Hoppas det ordnar sig med ryggen så jag får se dig på long-distance i sommar!!
    /Petter

  • pelle_o

    Medlem
    2 april, 2008 vid 08:26

    Åldern är spelar väl ingen roll bara man trivs. Själv trivs jag bäst när vågorna är 2m+ och det är bra tryck i 4,7 eller mindre. Problemet är bara vinterseglingen, det blir kallare om händerna ju äldre jag blir, 54 än så länge.

  • calle_b

    Medlem
    2 april, 2008 vid 08:29

    27.9, närmar mig 28 årskrisen, dvs ingen kris alls… Och “gubbe” har jag ju hört ungefär tiotusen ggr som arbetande fritidsledare… äckliga tonåringar.. 😉

  • klang

    Medlem
    2 april, 2008 vid 13:37

    36… ett tag till…

    Började surfa i Lomma 2004 med Ola Jakobsson som instruktör. Goa feta 200L o 1 meter breda brädor. Det var grejer det… det var kärlek vid första kallsupen…

  • trasurfarn

    Medlem
    2 april, 2008 vid 17:12

    Är 50. Har faktiskt surfat mer än halva den tid som jag levt (28 år).
    Började 1980.Brädorna har varit :
    Windglider Mirage
    F2 Lightening
    Windglider Mirage tandemsemisinker
    Lorch silver dolphin
    Grego rundbottnad mahognybräda
    Tvc.s gamla hemmagjorda tandembräda (premiär i april/maj)
    Träsurfarn

  • chrillerloop

    Medlem
    2 april, 2008 vid 20:05

    39……….

  • jarp

    Medlem
    2 april, 2008 vid 20:41

    @Oregistrerad 455068 wrote:

    Jag ska fylla 35 till sommaren och vindsurfing blir bara bättre ju fler år man åkt har jag märkt.

    det måste bero på att man får bättre och bättre ekonomi och kan köpa mer prylar…..

  • jarp

    Medlem
    2 april, 2008 vid 20:46

    41…….och har massa kul prylar
    jobbar på att hänga mer på vattnet än här på steffo:grin:

  • tim-eriksson

    Medlem
    2 april, 2008 vid 21:56
    jarp;455879 wrote:
    41…….och har massa kul prylar
    jobbar på att hänga mer på vattnet än här på steffo:grin:

    Lite svår just nu…. Ingen vind i sikte 🙁

Sida 6 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ålder på folket på surfzone

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.