Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äldre powerbox adapter ?

  • Äldre powerbox adapter ?

    Publicerad av argulander på 19 augusti, 2004 vid 10:04

    Är det någon som vet var man får tag på eller har en powerboxadapter (powerbox är systemet med en konisk box med 1 skruv i mitten) till det äldre 2 stegade systemet för universalfenor(90-tal). (Det nya systemet är 3 stegat). Kanske någon har en gammal fena med adapter som ska skrotas?? (Om de är en adapter och inte ett gjutet fenhuvud ser man på att det sitter 2 skruvar från sidan genom fenhuvudet.) Titta igenom skräplådan och kontakta mig!! Hittelön utlovas 150 kr. Adaptern behöver ej vara komplett med skruvar för det har jag. Har försökt med de flesta firmor och butiker utan napp.

    Om någon vet något så ring mig 08-97 75 18 el 070-450 76 80
    (Bor i Segeltorp 1 mil söder om Stockholm)

    MVH Klas Argulander

    anonym-anvandare svarade 19 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • argulander

    Medlem
    20 augusti, 2004 vid 18:28

    Upp

  • argulander

    Medlem
    22 augusti, 2004 vid 18:27

    Är det verkligen ingen som har en gammal fena med äldre powerboxadapter, jag har en fin 42 fena som jag ej kan använda pga att adapter saknas? MVH Klas

  • argulander

    Medlem
    24 augusti, 2004 vid 12:34

  • argulander

    Medlem
    26 augusti, 2004 vid 15:40

    Försöker ännu en gång…

  • Knatte

    Gäst
    26 augusti, 2004 vid 16:31

    Du har inte testat att ringa till Surfers paradise eller Bromma skidsport eller några andra större butiker. Ibland har man tur, när de granskar sina gömmor wink.gif

  • argulander

    Medlem
    27 augusti, 2004 vid 13:41

    Har kollat med Skidsport och Surfers Paradise som inte har den här adaptern, hoppas nu att någon ska förbarma sig och ge mig ett tips så jag kan använda min fina universalfena Select 42.

  • argulander

    Medlem
    28 augusti, 2004 vid 20:47

    Har försökt med praktiskt taget alla kända firmor utan att få napp, mitt hopp står fortfarande till konfen.

  • canoya

    Medlem
    30 augusti, 2004 vid 09:02

    Gjut ett eget fenhuvud på fenan!

    Gör en form i tex. gips med hjälp av en annan fena av rätt typ. Klä in fenhuvudet med GladPack och häll gips i en vid burk och sätt i fenan där lagom djupt så att ytan på gipset kommer i rätt nivå (= samma som brädans botten).

    När gipset har stelnat kan du ta bort mallfenan. Klipp glasfiber i 0,5-1 cm små bitar. Fyll i epoxi i gjutformen och blanda glasfiberklippet i epoxin, ju mer glasfiber desto starkare blir det. Tryck i fenan och se till att den hamnar rakt både i längsled och vertikalt. När epoxin har härdat försöker du lossa fenan ur formen. Om du klarar att göra det utan att ta sönder formen kan du ju återanvända den till andra fenor, annars kan man slå sönder gipset för att få loss fenan. Sedan får du spackla och slipa så den passar perfekt i brädan.

    Jag har även hört att man kan gjuta med brädans fenbox som form. Men då vill det ju till att man lägger något slags släppmedel i boxen så att man får loss fenan. Det sista sättet bör ju ge optimal passform.

    /Håkan

  • argulander

    Medlem
    1 september, 2004 vid 15:58

    Tycks vara hopplöst det här men det måste väl ligga en sån här adapter i någon låda? Hittelön på 150 kr utlovas. MVH Klas

  • argulander

    Medlem
    5 september, 2004 vid 08:14

    Har ändrat frågan och gör ett nytt försök. MVH Klas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 september, 2004 vid 08:49

    kolla på säljes, “gun och ahd fena säljes”
    på den fenan som kallas “ahd” tror jag det sitter en sån du letar efter

    lycka till

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Äldre powerbox adapter ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.