Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Algarvekusten Portugal

  • Algarvekusten Portugal

    Publicerad av tote på 12 april, 2010 vid 20:28

    Någon som har tips på bra boende och spots?
    Funderar på att åka ner med tjejen i juni och hyra bil. Är det en bra månad var gäller väder och vind?

    Tack o hej
    / Tomas

    tolvsbo svarade 13 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • eijrisch

    Medlem
    21 april, 2010 vid 14:16

    Jag var i Lagos med flickvän i Augusti förra året. Bodde i “algarve-watersports” kitehouse som låg precis i utkanten av Lagos(5 min från city/badstranden) Tydligen hade kvinnan som bodde där dött ett par månader innan så nu hyrde de ut rummen till kitesurfare, de hade inte ens brytt sig om att plocka ut tandborsten sen hon bodde där men det var ganska mysigt ändå..
    En halvtimme därifrån ligger en lagun med plattvatten och vi hade vind 5/6 dagar vi var där. Helt ok mycket folk men ganska byiga vindar och skolan var en fullständig katastrof, vi tog inga lektioner själva men de som gjorde höll på hela veckan utan att komma upp på brädan.. Vill man köra vågor så förstod jag att det fanns goda möjligheter till det men inget vi provade..

    Fast om ni inte tvunget måste till Algarve kusten verkar det som kiteforlife har en schysst portugal resa..

  • petting_4

    Medlem
    21 april, 2010 vid 16:24

    Jag var i Albufeirra i juni förra året. Grymt boende för en billig slant och härligt väder (om man hatar att kitea:( ) vinden uteblev helt o hållet nere där vi var trots att det skall blåsa på sommaren:/. Finns en lagun där det ska vara grymmt att köra plattvatten när det väl blåser, ligger mellan albufeirra o nästa stad va den nu hette. Som tur var utelivet en riktig höjdare så resan blev lyckad ändå:P
    Sedan kan man alltid åka några mil till västkusten o få riktigt feeeta vågisar o förmodligen lite mer vind också.

  • tote

    Medlem
    6 maj, 2010 vid 07:45

    Tack för era kommentarar! Verkar som om man kan ha otur med vinden även i Portugal :crazy:. Låter ändå som ett grymt resmål. Lutar åt att det blir dit.

  • tolvsbo

    Medlem
    31 maj, 2010 vid 20:06

    inte många timmar på motorvägen till Guincho väst för Lisboa, om det e heeelt vindstilla.:smile:

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Algarvekusten Portugal

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.