Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla de nya sjuka tricken

  • hakman

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 10:42
  • lajvarn

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 10:53

    @Hak 484182 wrote:

    http://www.youtube.com/watch?v=XfTdQ76fi-s&feature=related

    ännu mer…

    jäklar vilka grejer.. kolla 1:37.. hur lyckas han studsa upp igen??
    Killen har jetpack!

  • dude

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 16:02

    Nja, jag tycker fortfarande att det börjar urarta sig. Jag tycker inte det ser så bra ut med alla rotationer som oftast slutar med att de stannar och till och med går ur fotstropparna för att slutföra sina rotationer. Jag skulle ge mycket mer för att se moves som avslutas med fart, men det verkar inte som att touren premierar det, eller?

  • callep

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 16:05

    @dude 484245 wrote:

    Nja, jag tycker fortfarande att det börjar urarta sig. Jag tycker inte det ser så bra ut med alla rotationer som oftast slutar med att de stannar och till och med går ur fotstropparna för att slutföra sina rotationer. Jag skulle ge mycket mer för att se moves som avslutas med fart, men det verkar inte som att touren premierar det, eller?

    känns inte som om du har så bra koll.

  • mbkpeter

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 16:30

    @dude 484245 wrote:

    Nja, jag tycker fortfarande att det börjar urarta sig. Jag tycker inte det ser så bra ut med alla rotationer som oftast slutar med att de stannar och till och med går ur fotstropparna för att slutföra sina rotationer. Jag skulle ge mycket mer för att se moves som avslutas med fart, men det verkar inte som att touren premierar det, eller?

    Jag håller med detta läger, helt rätt. men förstår även de tekniska 17 åringarna på forumet;) som frossar i 1080 into beachstart

  • svenne

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:08
    callep;484246 wrote:
    känns inte som om du har så bra koll.

    Det här var ett av årets roligaste inlägg!
    Synd bara att Callep inte förstår varför. 😀
    (typ, vem är det som gör vad en kall dag i februari…)

    Mycket snurrar blir det, jag kan nog inte ens namnen på en fjärdedel, så jag sällar mig också till Dudes intryck. Men jag kan hålla med om att det börjar bli riktigt radikalt, det är några brutala air-grejer med i klippen och flakorna är så sjukt lodräta!
    Samma i det här klippet. Men som Dude säger – det tar stopp rätt ofta…

  • lars_k

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:21

    Tycker också de kunde skippa den sista “rotationen”, där grejorna trycks runt i princip stillastående. Det sänker snarare hela tricket så det ser löjligt ut…
    Nä skippa detta och gå ur tricken i full plan istället! De e fett! 🙂

  • ola_p

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 19:53

    Weee! Flame war!

    Å jag håller med dude, Svenne och Lars_K. De sista oplanande snurrarna som bara vrids runt är sjukt kookiga. Undrar om inte folk som hävdar att det är bättre med den sista snurren gör det för att det är så deras egna trick oftast avslutas med samma typ av runtvridning, oavsett hur många snurrar det är på tricket.

  • hakman

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 20:10

    @callep 484246 wrote:

    känns inte som om du har så bra koll.

    Word .

  • connykl

    Medlem
    21 juli, 2008 vid 20:55

    @Hak 484314 wrote:

    Word .

    @dude 484245 wrote:

    Nja, jag tycker fortfarande att det börjar urarta sig. Jag tycker inte det ser så bra ut med alla rotationer som oftast slutar med att de stannar och till och med går ur fotstropparna för att slutföra sina rotationer. Jag skulle ge mycket mer för att se moves som avslutas med fart, men det verkar inte som att touren premierar det, eller?

    håller med
    :santa:

  • diil

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 03:26

    Apropå kooky, vad kallas bakloopsvarianten (?) som pressas igenom näst först och sist i första filmen? Den är skruvad den!

  • philippos

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 07:50

    Jag tycker också att den sista rotationen ibland sänker hela tricket men man måste hålla i huvudet att dessa grabbar hela tiden håller på att tänja gränserna för vad som är möjligt.

    Fler varv ökar ju svårighetsgraden vilket på tävling ger mer poäng och därför försöker många med ett extra varv. Året efter så är det ytterligare ett varv som gäller och för att det ska vara möjligt så görs det första och andra varvet planande vilket förstås är sjukt imponerande.

    Ingen lär sig t.ex dubbelflaka på en gång. Om det andra varvet, som första året egentligen är mer ett helikopter slag än ytterligare ett varv, skulle räknas som flaka+helikopterslag istället för dubbelflaka så skulle ju nya trick och gränstänjning inte premieras på samma sätt.

    Alltså utan denna skulle vi aldrig få se denna. Fett med cred till alla som pushar helt enkelt!

    / Filip

  • carl-r

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 08:30

    Ärligt talat trodde jag att extrarotationen var för att det var svårt att stanna av rotationen. Inte att det var nåt de gjorde för att förbättra tricket.
    Det ser ut lite som när man gör sista delen av en rotation på snön när man åker snowboard.

  • jeppo_f

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 09:50

    Äh, spelar det nån roll? Det är ju ändå trickfilmat.
    Fattar ju vem som helst att man inte kan göra sånt där på riktigt.

    /j

  • svenne

    Medlem
    22 juli, 2008 vid 20:24
    Diil;484354 wrote:
    Apropå kooky, vad kallas bakloopsvarianten (?) som pressas igenom näst först och sist i första filmen? Den är skruvad den!

    Du menar kono?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla de nya sjuka tricken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.