Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla de nya sjuka tricken

• diil

Medlem
    24 juli, 2008 vid 07:04

Kono. Fan va sjukt… De i dutub-filmen verkar dessutom köras switch, ännu galnare. Koolt trick må jag säga! Det kommer jag aldrig att sätta… heller.

• dude

Medlem
    24 juli, 2008 vid 18:48

Okay Filip, jag håller med ditt resonemang, men om de som ligger på topp inte kan skilja mellan träning och tävling så tycker jag ändå att de e rätt låg standard mot vad det skulle kunna bli. Jag tycker att det handlar om närvaro i tricket och kan trickaren inte avgöra när movet bör avslutas utan att tappa flowet (hehe) så är det inte lika skönt.

Asså, visst är jag grymt imponerad av det de drar av. Men den stora revolutionen, som jag ser det, är när nån drar av ett helt heat utan att tappa planingen. Det skulle jag vilja se!!! …typ då skulle vi kunna mäta oss med freestyleskridskoåkning som vi kan se på TV – i jämförelse idag e de ju som att se vart o vartannat hopp avslutas sittnade med rumpan på isen o hur ballt e de egentligen, alltså om ni tänker efter 😉

Okay, okay, de flesta sporter brukar sluta vid tre rotationer som freestyleskidåkningen, skridskoåkingen, snowboard o vad mer det nu kan vara, så vi är alltså snart där. Och då kan ju sporten åter igen börja inrikta sig på kvalité i stället för kvantitet som gäller för tillfället.

philippos;484385 wrote:
    Jag tycker också att den sista rotationen ibland sänker hela tricket men man måste hålla i huvudet att dessa grabbar hela tiden håller på att tänja gränserna för vad som är möjligt.

Fler varv ökar ju svårighetsgraden vilket på tävling ger mer poäng och därför försöker många med ett extra varv. Året efter så är det ytterligare ett varv som gäller och för att det ska vara möjligt så görs det första och andra varvet planande vilket förstås är sjukt imponerande.

Ingen lär sig t.ex dubbelflaka på en gång. Om det andra varvet, som första året egentligen är mer ett helikopter slag än ytterligare ett varv, skulle räknas som flaka+helikopterslag istället för dubbelflaka så skulle ju nya trick och gränstänjning inte premieras på samma sätt.

Alltså utan denna skulle vi aldrig få se denna. Fett med cred till alla som pushar helt enkelt!

/ Filip

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla de nya sjuka tricken

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.