Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla dessa förb- prognoser!

  • Alla dessa förb- prognoser!

    Publicerad av mag på 9 juli, 2004 vid 07:46

    Det var enklare för när man bara hade SMHI att skylla på!! Nu har man en massa olika väderinstitut att bli förbannad på. DMI har gott rykte men när de slår fel blir man förstås sur.

    Igår kväll såg det länge lovande ut på flera prognoser, jag hade packat bussen och var inställd på en natt i Skåne för att vara först på den ostliga kulingvinden innan den vred mot syd/sydväst. Men vid midnatt ångrade jag mig, inspirerad/oinspirerad av alla konstiga motsägande prognoser (svensk, tysk, tjeckisk, isländs, dansk ch fan vet). Såg att det blåste 4-6m/s på ostkusten trots kulingvarningar i kubik! Gick istället och la mig och hoppas nu innerligt att ingen rapporterar grym morgonsurf i Skåne! Och lika tveksam är man idag. Ska jag packa bussen och dra till Skåne i helgen eller inte?

    Det var bättre förr! Missade man radioprognosen så gjorde man det. Svajade träden så blåste det! Det gäller bara att man bor nära havet då förstås. Annars är mna kokt i vilket fall.
    /Magnus

    kamaaina svarade 19 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • danneman

    Medlem
    9 juli, 2004 vid 08:01

    http://www.WINDGURU.CZ

    Windguru is down because of heavy server overload.
    I am very sorry…
    Please come back later…

  • gnutten

    Medlem
    9 juli, 2004 vid 08:36

    Det blev lite kvällsurf igår i Klagshamn. Körde stora brädan (150L) och 6,9. Det blev lite planing, men inte direkt spännande. Det var så mycket vind att det nästan gick och vattenstarta…

    Jag hittade inga vajande träd imorse. Sedan pissregnar det till på köpet.

  • kamaaina

    Medlem
    9 juli, 2004 vid 10:41

    Jag vet vad du menar…..gor som jag ta 2 veckor semester fran vindsurfingen, mar prima bara lite abstinens, men man slipper bli besviken.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Alla dessa förb- prognoser!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.