• jan00

    Gäst
    8 januari, 2008 vid 17:41

    gippa hu..

    Långrace är melodin…bogar på 3-5 sjömil, fins det i svealand? eller är det bara kontinenten som har vätt att arrangera sådana sköna race… ???

  • jester

    Medlem
    8 januari, 2008 vid 18:56

    Kommer ju introduceras en ny tävlingsform som heter FreeRace där det kommer köras längre bogar. Dessutom anordnat av vindsurfingförbundet.

  • jarp

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 00:12

    @Jester 437498 wrote:

    Kommer ju introduceras en ny tävlingsform som heter FreeRace där det kommer köras längre bogar. Dessutom anordnat av vindsurfingförbundet.

    sedär…:laugh:

  • getwet

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 07:10

    Kul grej vore segling mellan Öland och någonstans på Kalmarsidan, eller viceversa. Lätt att bevaka och lätt att arrangera.

  • faster

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 12:31
    getwet;437747 wrote:
    Kul grej vore segling mellan Öland och någonstans på Kalmarsidan, eller viceversa. Lätt att bevaka och lätt att arrangera.

    Det är inget nytt i Kalmarsund vi hade “Sundsurfen” redan på 80-talet men lades ner på slutet av 80-talet pga svikande deltagare. Krävs faktisk mycket med säkerheten på en sån tävling eftersom fältet blir snabbt utspritt, F-n nu måste jag jobba lite ha de gott.

    Alpha hane

  • getwet

    Medlem
    10 januari, 2008 vid 15:51

    @faster 437798 wrote:

    Det är inget nytt i Kalmarsund vi hade “Sundsurfen” redan på 80-talet men lades ner på slutet av 80-talet pga svikande deltagare. Krävs faktisk mycket med säkerheten på en sån tävling eftersom fältet blir snabbt utspritt, F-n nu måste jag jobba lite ha de gott.

    Alpha hane

    Vet jag väl tjötgubbe. Men det skulle vara kul om man drog igång det igen.

    SP har köpt stor båt och driver butiken på Haga……varsågod och ställ upp och dra igång ett “folkrace sundsurf”, så SP, visa nu att ni kan göra mer än en blaskig wave classic i Varberg:wink: .

  • bjornen

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 18:07

    @Störner 376534 wrote:

    Läste på Mauisails forum att Mal skulle försöka få GPS-speedsurfing att publisera alpha racing resultaten.

    Det verkar som om det blir ranking på Apha racing snart
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=6&val=5970
    Verkar vara en kul form som måste testas.

    //Björn

  • jester

    Medlem
    1 februari, 2008 vid 23:33

    Mmm… Såg att GPSresults numera stöder Alpha racing oxå. Lär dock inte vara en av mina vassare dicipliner… 😀

  • faster

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 08:38
    Jester;442213 wrote:
    Mmm… Såg att GPSresults numera stöder Alpha racing oxå. Lär dock inte vara en av mina vassare dicipliner… 😀

    Vilken disciplin är du lite vassare i? 😀

  • jester

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 09:07

    Kast med liten Robert, såklart

  • bjornen

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 15:33

    @fredrik.ygge 379615 wrote:

    Någon mer än jag som vågat slänga in en fil? Jag ligger på ca 15 knop på 250 m. Offatbart hur långsamt det går. Det är verkligen knappt planing. Nog för att jag är kass och jag förstått min min-speed i gippen tidigare, men riktigt så illa trodde jag inte det var över en sträcka. Planingsgippen är helt klart årets grej för mig och jag sätter ett mål på 20 knop på 250m.

    Kollade lite på en session jag hade 080117 med GPSresults och då hade jag 18.7 på 500m (om jag läser rätt) men det mest bedrövliga var min lägsta hastighet 3.5 :blush:

    Saxat från intellimass.com
    “Another very useful value is the Min Speed column that shows the minimum speed, usually through the gybe. It is a very good result to achieve a minimum speed of 15 knots, and typically 10 to 12 knots.”

    Nåja när man är riktigt dålig så kan det bara gå en väg…

    //Björn

  • filipl

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 18:43

    Björn:

    Var det lätt attt insttallera och hantera programmet?

    Filip

  • bjornen

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 19:45

    @filipl 442389 wrote:

    Björn:

    Var det lätt attt insttallera och hantera programmet?

    Filip

    Hej Filip,

    Jag tankade hem gratisversionen här http://www.manfred-fuchs.de/download_e.html sedan öppnade jag en fil från min GPS och bockade i Alpha i programmet.

    //Björn

  • jps

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 20:25

    Kul program! Hur läste du av minhastigheten på Alphamätningen? Det enda sättet jag kunde komma på var att spela upp med Playback.

  • jester

    Medlem
    2 februari, 2008 vid 21:45

    Bara för att vara övertydlig, så är GPSResults inte en gratisversion, utan det kostar pengar efter 30 dagar. Har för mig att det är 30€

    Men väl värt pengarna. Inga krångliga installationer, och inte femtielva fönster som poppar upp åt alla håll o kanter. Me like, helt enkelt.

    Och glöm inte RealSpeed (skrivet av Mal Wright som “uppfann” alpha racing) : http://www.intellimass.com/RealSpeed/Index.htm

    Oxå det ett trevligt program.

    Vet inte om GPSar Pro klarar av detta ännu. Är väl bara en tidsfråga, skulle jag gissa.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.