Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

  • joth

    Medlem
    29 november, 2007 vid 12:05

    @filipl 431423 wrote:

    Jag tror att det kan vara värt att testa 5.5 Retrot med 460 mast.

    Hucker 5.6 har 430-mast som “första-rekommendation” och 460-mast som “andra-rekomendation”, men jag tycker att Huckerseglet funkar bättre (blir stabilare och bättre bottendrag) med 460-masten än med 430-masten, så jag kör bara med den.

    Jag har hittills bara seglat 5.5 Retro med 430 mast, men skall prova det med 460 mast när jag får tillfälle.

    Filip

    Retrot har ingen rek 460 när det gäller Joystick utan bara med Speedstick. Kan ju iofs testa det ändå. Det blir lite variotopp dock.

  • filipl

    Medlem
    29 november, 2007 vid 12:29

    Märkligt,

    vad kan den skillnaden bero på?

    Filip

  • joth

    Medlem
    29 november, 2007 vid 12:55

    @filipl 431441 wrote:

    Märkligt,

    vad kan den skillnaden bero på?

    Filip

    Har mailat dom o väntar svar.

    Känns märkligt men fungerar det så är det ju billigaste alternativet. Stabiliteten var det jag saknade mest, den finns på 6.5.

  • filipl

    Medlem
    29 november, 2007 vid 13:37

    Ett annat tips, om du har möjlighet, kan vara att rigga ditt 7.5 segel på en 490-mast. Jag ha inte provat det själv, men enligt Roger Jackson (Starboards forum) skall det ge klart tidigare planing än med 460 mast.

    Berätta gärna vad du får för svar i mastfrågan.

    Filip

  • klang

    Medlem
    30 november, 2007 vid 07:45

    Ähh va f.n grabbar, köp camber segel, ni kan väl inte diskutera freeride segel i detta forum. Posta vidare i freestyle forumet istället 😀

  • swe-496

    Medlem
    30 november, 2007 vid 11:59

    Dessutom handlar ju den här tråden ursprungligen om GPS.
    Håll för sjutton trådarna lite renare.

  • tbsurf

    Medlem
    30 november, 2007 vid 14:28

    @SWE 496 431644 wrote:

    Dessutom handlar ju den här tråden ursprungligen om GPS.
    Håll för sjutton trådarna lite renare.

    inget om kona här än iaf.. och det är ju skönt :laugh:

  • Knatte

    Gäst
    30 november, 2007 vid 16:52

    @tbsurf 431680 wrote:

    inget om kona här än iaf.. och det är ju skönt :laugh:

    Tsssssss. Mata inte trollen nu b015.gif

  • hankloose

    Medlem
    30 november, 2007 vid 16:58

    @faster 431410 wrote:

    Vilken tur jag har:smile: jag kan göra båda alternativen:tongue:

    Vem fan vill gå på krogrunda i Kalmar?

  • swe-496

    Medlem
    1 december, 2007 vid 05:28

    @tbsurf 431680 wrote:

    inget om kona här än iaf.. och det är ju skönt :laugh:

    Nä men du skulle tydligen bli först iaf;)*ASG*

  • faster

    Medlem
    1 december, 2007 vid 09:31

    För att återkomma till ämnet i tråden. Tycker en lösning på tävlingar är att över en övergångsperiod att ha 2st resultatlistor, en för Amaryllo, en för Garmin. Det är ju så många som äger en Garmin idag och plötsligt utesluta en grupp är ju fel, alla har faktiskt inte råd att köpa en ny. Vi vill ju öka antalet speedare på tävlingar inte begränsa. Vad tycker ni andra?

  • marden

    Medlem
    1 december, 2007 vid 10:56

    @faster 431840 wrote:

    För att återkomma till ämnet i tråden. Tycker en lösning på tävlingar är att över en övergångsperiod att ha 2st resultatlistor, en för Amaryllo, en för Garmin. Det är ju så många som äger en Garmin idag och plötsligt utesluta en grupp är ju fel, alla har faktiskt inte råd att köpa en ny. Vi vill ju öka antalet speedare på tävlingar inte begränsa. Vad tycker ni andra?

    gärna för mig
    kömmer inte köpa en ny gps förän min gamla lägger av vilket iofs kan ske när som helst
    möjligt att jag åker till någon tävling ändå o far omkring me min garmin o tävlar för mig skjälv

  • thomme

    Medlem
    1 december, 2007 vid 11:30

    @Mården 431855 wrote:

    gärna för mig
    kömmer inte köpa en ny gps förän min gamla lägger av vilket iofs kan ske när som helst
    möjligt att jag åker till någon tävling ändå o far omkring me min garmin o tävlar för mig skjälv

    Samma här! så vi får kanske köra egen klass, Garmin-retro , sedan kör diskussionen igång om vilka som kört fortast!

  • jester

    Medlem
    1 december, 2007 vid 11:47

    Det akn iaf inte vara priset som avgör. Går att få tag på för en ganska nätt summa om man letar lite: http://www.storagedepot.co.uk/Handheld-GPS/sc893/p74.aspx

  • andersbq

    Medlem
    2 december, 2007 vid 08:23

    Tittade på Mal Wrights tider där han jämfört lite Garmin & Navi i sin snabbaste session:
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=23715&uid=255

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Amaryllo-resultat vs Foretrex etc

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.