Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Amaryllo som inte tål fukt/kondens.

  • Amaryllo som inte tål fukt/kondens.

    Publicerad av imported_mickeo på 21 oktober, 2008 vid 06:35

    Amaryllo som lagt av.:tongue:
    Hej är det fler än jag som Amaryllon/GT11an lagt av för.
    Har haft den i Aquapacken som är hel men det hadde bildats kondens i den.
    Helt klart är att den är tvär död och när jag öppnade lilla luckan så var den alldeles fuktig inuti.
    Inte kul när man ska ut och köra det är ju inte så där jätte enkelt att skaffa en ny i Egypten.
    Så är det fler som råkat ut för samma problem som jag man tycker det är konstigt att den inte tål kondens?? Den ska ju till och med vara vattentät.
    Mvh
    Micke

    klang svarade 15 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jester

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 06:40

    Skulle gissa att kondens under en längre tid är värre än ett tillfälligt dopp, faktiskt. Vatten har ju en förmåga att tränga in på väldigt små utrymmen. Jag plockar alltid ur GPSen efter en session, samt att jag har en påse som drar åt sig fukt, typ en sån man får med när man köper känslig elektronik, i min aquapac.

  • faster

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 12:20

    Jag har också haft kondens i min aquapack men har alltid en bit silvertejp över luckan

  • simpa

    Medlem
    21 oktober, 2008 vid 18:45

    Tack för denna tråd Micke. Hade nämligen själv glömt GPS’en i Aquapacken, inte nog med det så hade jag glömt den nere på stranden.. (Vilket jag kom på nu 🙂

  • klang

    Medlem
    19 november, 2008 vid 17:00

    Upptäckte vid senaste användning att jag endast får grafik på övre halva delen av displayen. Någon annan som känner igen detta, och kanske till och med har lösning på problemet?

    Vet inte om det har med kondens att göra, men det möjligt. Först trodde jag bara att det hade med dåligt laddat batteri att göra men så var inte fallet.

    Visst kan jag leva med denna “feature”, men det är ju halvt omöjligt att få utläst ens 10 sek resultat lista på vattnet.

    Urk…

    /Robert

  • jester

    Medlem
    19 november, 2008 vid 17:18

    Klang: prova att lägga GPSen på ett varmt torrt ställe, och med batteriluckan öppen. Ta ut SD-kortet oxå.

    Mitt råd är som jag skrev tidigare att alltid plocka ur GPSen ur Aquapacen när den inte används.

  • tobhed

    Medlem
    19 november, 2008 vid 21:16

    Jag har samma problem, men det beror nog mer på hur jag packade den när jag flög samt min vurpa (som du har på film Klang) i Devils Bay. Efter den perioden så har jag också problem med displayen. Du brukar ju vara duktig på att trilla Klang, kan det finnas nåt samband?

  • klang

    Medlem
    20 november, 2008 vid 18:27

    @tobhed 517058 wrote:

    Du brukar ju vara duktig på att trilla Klang, kan det finnas nåt samband?

    Nja, jag är inte DUKTIG på att trilla, men jag gör det ofta ;). Har väl inte förstått det där med “orsak och verkan”… men det är väl kanske bra när man vill köra fort… 😛

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Amaryllo som inte tål fukt/kondens.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.