Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing andra bräda

  • n

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 00:30

    Var bor du nånstans?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 07:02

    Förstår inte varför du skulle köpa en gammal astro när du ex kan få en Mistral 311 för 4000!!!!! se under säljes. OK, det kanske inte är en optimal nybörjarbräda men detta var den absolut bästa brädan som fanns 98!!! Med detta vill jag säga att lås inte fast dig vid en 10 år gammal modell när du kan hitta betydligt bättre och nyare modeller. Enda fördelen med astro, som jag ser det, är priset och att den är lätt att lära sig på men om ett år kommer du vilja köpa en ny… IOF hittar du en astro för 1-2000 så är ju det ganska överkomligt för att lära sig segla under en sommar…

  • lundgren

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 07:04

    Köp en mistral screamer …verkligen prisvärd, förlåtande och rolig bräda……….går nog att få en runt en 2000kr….då har du mycket pengar över för att köpa något nytt freeride segel….

  • smurf

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 07:37

    Jag håller med dig, det finns mänder av bra brädor att
    välja på, lås inte upp dig vid en spec. modell. Några ex:

    F2 XANTOS 295
    F2 SPUTNIK 290
    Mistral EXPLOSION
    Fanatic FALCON 293
    Fanatic SHARK 291
    Bic VIVACE/VELOCE 290
    AHD 295
    mfl
    mfl
    mfl

    Alla dessa är ordentligt stora med bra volym, hyfsat
    stabila för att lära sig, ok att dra rigg etc. och
    fungerar bra som första nybörjarbräda!

  • robin

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 08:37

    295-brädor är dessutom ganska billiga som begagnade nu eftersom alla vill ha widestyle eller mindre brädor.

    /Robin

  • hempe

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 20:18

    Jag bor i stockholmstrakten

  • hempe

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 20:22

    Har pratat med några andra och de tror att jag är lite för tung för en mistral screamer, jag väger 85-90kg och då kanske det är bättre att gå upp lite i volym till ca 120l istället för 100l.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 mars, 2000 vid 21:16

    Just det

  • k-p

    Medlem
    31 mars, 2000 vid 08:52

    Längd : 285 cm volym:125 l Vikten beror på vilken årsmodell du hittar, har du tur så hittar du en av de senast tillverkade. De är både lättare men framförallt så hade Bic bytt den dåliga fenboxen till en trimbox.

  • n

    Medlem
    31 mars, 2000 vid 14:16

    Ville du lägga ut 4000 på en bräda eller på allt tillsammans. Har du något segel för närvarande som går att använda?

  • markus-o

    Medlem
    3 april, 2000 vid 13:44

    Det var ett djävla tjat. Han kan väl köpa en Astro! Den är ju perfekt att lära sig planande segling på. Den kostar ju i princip inget att äga. Köp en för typ 1500 nu, sälj den för kanske 1100 om nåt/några år. Fyra hundra spänn för att ha apskoj en eller två säsonger! Det kan ju ingen argumentera emot…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing andra bräda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.