Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Android app för surfare i Skåne

  • Android app för surfare i Skåne

    Publicerad av knutman på 29 mars, 2010 vid 21:40

    Kuling är widget för Android telefoner som visar vind och vindriktning. Den hentar data från SMHI’s kuststationer och ett par stationer hos DMI. Man väljer vilken/vilka stationer man vil ha på startskärmen. SMHI uppdaterar sine mätningar en gång i timmen.

    Kuling är gratis att lasta ner från Market och fungerar utan registrering med dataene från DMI.

    När det gälder SMHI ville jag inte riskera att bli stämd för att göra nått olagligt så jag har varit i kontakt med SMHI och fått en avtale om att betale för tjänsten. Användare av Kuling måste därför betala för ett års bruk.

    Ni kan lesa mer på http://www.cocmoc.com

    mvh Knut

    knutman svarade 14 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • poppo

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 08:50

    fram för mer android-appar/widgets!
    skall testa din.

    windguru har en app som verkar helt ok, nån som har tips på andra bra prognos-appar?

  • skarabe

    Medlem
    30 mars, 2010 vid 18:50

    Super. Bra initiativ!
    Varför inte kolla om du kan slå dig samman, tex med killarna som gör vindsurfa.nu – de har en grym sida som samlar väderdata från alla Sveriges hörn. Där har du en gedigen databasgrund att stå på och kan fokusera på UI:t.

    OBS. Jag har inget med denna site att göra, så du får fråga dem om lov först 🙂
    Se det som ett tips!

  • knutman

    Medlem
    1 april, 2010 vid 17:21

    Bra tips skarabe. Jag hade inte sätt den sidan innan. Takk för det.

    Ja har tyvärr lite tråkiga nyheter:
    Jag är jo totalt nybörjare på det här och efter at jag lade upp min förste versjon på Android market så slettade jag ved misstag appens certifikat. Lite svårt att förklara. I allefall innebär det at jag har tappat kontroll över uppdateringer av appen på market och fick tyvärr avsluta den första versjonen. Dom som redan har innstallerat den gamla versjonen får dermed inte tilgång til uppdateringer.

    Dock har jag nu skapat ett nytt prosjekt på market och ‘Kuling Lite’ ligger nu uppe i ny versjon med samma navn. Om ni har den gamla versjonen innstallerad (just nu gälder det väl 15 aktiva användare) och vil följa med på uppdateringar måsta ni avinnstallerer Kuling på telefonen, gå inn på Android Market igen och innstallera den nye versjonen som ligger där. Sök på Kuling eller gå via appens hemsida.

    Lite omständigt men jag håppas det är värdt det då appen är mycke färskt och jag fortfarande har massa ideer på förbättringar. Bland annat möjlighet at välja färger, flera väderstationer etc.

    hälsningar knut

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Android app för surfare i Skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.